eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolacy a odpłatne pobieranie plików z Internetu

Polacy a odpłatne pobieranie plików z Internetu

2012-01-24 11:20

Polacy a odpłatne pobieranie plików z Internetu

W odniesieniu do wirtualnych dóbr, które stwierdzenie pasuje do Ciebie najlepiej? (%) © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Wydarzenia związane z planowanym przyłączeniem Polski do inicjatywy ACTA, "wygaszenie" Wikipedii w proteście przeciw amerykańskim regulacjom antypirackim, czy też zamknięcie Megaupload.com przez FBI - rok 2012 rozpoczął się na świecie pod znakiem walki z piractwem komputerowym. Czy polscy internauci gotowi są zrezygnować z darmowych treści pobieranych z Internetu na rzecz treści płatnych?

Przeczytaj także: Brak wyboru pobudza popyt na ściąganie filmów z Internetu

Jak wynika z niepublikowanego dotychczas badania przeprowadzonego na zlecenie Bezpieczniej w Sieci, jedynie co piąty internauta (20.4% - suma odpowiedzi „Wolę zapłacić drobną kwotę za dostęp premium do interesujących treści” oraz „Wolę stały abonament za dostęp premium do wszystkich treści”) deklaruje, że płaciłby za dostęp do płatnych treści w Internecie.

Większość z tych osób najchętniej uiszczałaby każdorazowo drobną opłatę za dostęp premium do aktualnie interesujących ich treści. Jedynie ok. 5% ankietowanych skłonna jest opłacać stały abonament za wgląd do wszystkich treści premium.
Jakiej wielkości mogłaby być taka kwota? Miesięcznie na pewno nie wyższa niż 30 zł.

fot. mat. prasowe

W odniesieniu do wirtualnych dóbr, które stwierdzenie pasuje do Ciebie najlepiej? (%)

Jedynie 20% internautów deklaruje chęć płacenia za dostęp do treści w internecie

Z badania wynika ponadto, że połowa internautów jest skłonna zgodzić się na reklamę internetową wyświetlaną równolegle z interesującą ich treścią, jeżeli miałoby to zwolnić ich od opłat.

- Awersję większości polskich internautów do płacenia za muzykę, filmy czy gry w sieci potwierdza paradoksalnie ich zgoda na reklamę banerową w Internecie, jako formę zapłaty za dostęp do treści. Jak potwierdza wiele innych badań, internauci na całym świecie reagują na reklamę internetową bardzo negatywnie, więc wspomniany układ traktują jako wyrzeczenie – mówi Artur Małek, rzecznik Bezpieczniej w Sieci.

- Z kolei inny ciekawy wniosek wypływa z danych dotyczących deklarowanych wydatków za dostęp do płatnych treści. Co prawda większość osób skłonna jest wydać na ten cel maksymalnie 30 zł, to jednak dolną granicę ustalają one na 15 zł, nie mniej.

fot. mat. prasowe

Deklarowane, przyszłe wydatki na dostęp do płatnych treści w Internecie (%)

21% internautów gotowych jest płacić więcej niż 30 złotych za dostęp do płatnych treści w internecie



Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono w październiku 2011 roku techniką wywiadów internetowych – CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez StudentsWatch sp. z o.o. Operat badania stanowił panel internetowy StudentsWatch.pl reprezentatywny dla populacji polskich Internautów. Łącznie
w badaniu wzięło udział 1000 Internautów powyżej 15 roku życia.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: