Polacy a odpłatne pobieranie plików z Internetu
2012-01-24 11:20
W odniesieniu do wirtualnych dóbr, które stwierdzenie pasuje do Ciebie najlepiej? (%) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Brak wyboru pobudza popyt na ściąganie filmów z Internetu
Jak wynika z niepublikowanego dotychczas badania przeprowadzonego na zlecenie Bezpieczniej w Sieci, jedynie co piąty internauta (20.4% - suma odpowiedzi „Wolę zapłacić drobną kwotę za dostęp premium do interesujących treści” oraz „Wolę stały abonament za dostęp premium do wszystkich treści”) deklaruje, że płaciłby za dostęp do płatnych treści w Internecie.Większość z tych osób najchętniej uiszczałaby każdorazowo drobną opłatę za dostęp premium do aktualnie interesujących ich treści. Jedynie ok. 5% ankietowanych skłonna jest opłacać stały abonament za wgląd do wszystkich treści premium.
Jakiej wielkości mogłaby być taka kwota? Miesięcznie na pewno nie wyższa niż 30 zł.
fot. mat. prasowe
W odniesieniu do wirtualnych dóbr, które stwierdzenie pasuje do Ciebie najlepiej? (%)
- Awersję większości polskich internautów do płacenia za muzykę, filmy czy gry w sieci potwierdza paradoksalnie ich zgoda na reklamę banerową w Internecie, jako formę zapłaty za dostęp do treści. Jak potwierdza wiele innych badań, internauci na całym świecie reagują na reklamę internetową bardzo negatywnie, więc wspomniany układ traktują jako wyrzeczenie – mówi Artur Małek, rzecznik Bezpieczniej w Sieci.
- Z kolei inny ciekawy wniosek wypływa z danych dotyczących deklarowanych wydatków za dostęp do płatnych treści. Co prawda większość osób skłonna jest wydać na ten cel maksymalnie 30 zł, to jednak dolną granicę ustalają one na 15 zł, nie mniej.
fot. mat. prasowe
Deklarowane, przyszłe wydatki na dostęp do płatnych treści w Internecie (%)
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono w październiku 2011 roku techniką wywiadów internetowych – CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez StudentsWatch sp. z o.o. Operat badania stanowił panel internetowy StudentsWatch.pl reprezentatywny dla populacji polskich Internautów. Łącznie
w badaniu wzięło udział 1000 Internautów powyżej 15 roku życia.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)