Przeczytaj także:
Spożycie piwa spada, zaległości browarów rosną
- Prezentowane badanie popularności marek piwnych w Internecie to efekt analizy kilkunastu tysięcy opinii zebranych m.in. na popularnych portali społecznościowych (Facebook, Twitter itp.), blogach i forach dyskusyjnych. Najpopularniejszymi kategoriami źródeł wzmianek odnoszących się do marek piwnych okazały się fora dyskusyjne z prawie 50%-wym udziałem w dyskusji. Fora to, w dobie wszędobylskiego Facebooka, bardzo niedoceniane medium. Z naszych doświadczeń wynika jednak, że dla wielu marek czy branż - jest to najbardziej opiniotwórcze źródło dyskusji. Ciekawe jest również, że ogromna większość wzmianek zebranych z Facebooka pochodziła z poza fanpage’y wybranych marek piwnych. Analiza poszczególnych wpisów pokazała dodatkowo, że najwięcej wzmianek o markach piwnych pojawia się w godzinach wieczornych - często w najbliższym sąsiedztwie synonimów słowa „relaks” i „zimne” – mówi Michał Sadowski, Prezes Zarządu Brand24 S.A.
Marki browarów bezpośrednio kojarzą się z dobrą zabawą, dlatego ich obecność w mediach społecznościowych wydaje się oczywista. Użytkownicy Facebooka w Polsce, wśród oczekiwań związanych z interakcją z marką w tym profilu społecznościowym, wymieniają rozrywkę jako jedną z ważniejszych opcji. Rozrywka sprzyja zaprzyjaźnieniu się użytkownika z marką piwa, traktowania jej jako oczywistego „gościa” kolejnej imprezy czy spotkania z przyjaciółmi. Jednak sama rozrywka nie wystarczy, by zbudować lojalność użytkownika. Można być przecież fanem wielu marek piw jednocześnie. Dlatego ważna jest przemyślana, wyróżniająca się strategia obecności w social media, którą marka będzie wyróżniać się od innych. Każdy brand, nawet z jednej branży, ma mniej lub bardziej sprecyzowaną grupę docelową: kibice, głównie mężczyźni/kobiety, amatorzy sportów ekstremalnych – i to właśnie do niej powinien przede wszystkim komunikować – mówi Magdalena Górnicka, Social Media Manager.
Informacje o raporcie
Raport przedstawia analizę opinii internautów w oparciu o dane pochodzące z monitoringu publicznego i polskojęzycznego Internetu, obejmującego treści zamieszczone w dniach od 19 do 28 listopada 2011. Raport ukazuje ilość wzmianek na temat wybranych marek w ciągu 10 dni, źródła opinii, stosunek negatywnych treści względem pozytywnych oraz ranking najpopularniejszych piw.