eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBranża turystyczna a aplikacje mobilne

Branża turystyczna a aplikacje mobilne

2012-01-27 12:41

Branża turystyczna a aplikacje mobilne

Aplikacja OtoWakacje.pl © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Aplikacje mobilne mogą być jednym z głównych czynników rozwoju branży turystycznej w najbliższych latach - wynika z najnowszego raportu "Aplikacje mobilne w branży turystycznej" przygotowanego przez analityków Fortune Cookie oraz IAB Polska, Związku Pracodawców Branży Internetowej oraz zewnętrznych ekspertów. Zdaniem fachowców w przyszłości za pomocą smartfonów udając się w podróż nie tylko będziemy mieli możliwość stworzenia indywidualnego przewodnika z wykorzystaniem treści zamieszczonych w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, czy YouTube, ale również zobaczymy np. wizualizację nieistniejących już zabytków, czy rekonstrukcje najciekawszych bitew wojennych.

Przeczytaj także: Za wcześnie na aplikacje mobilne w firmach?

Możliwość obsługi aplikacji to kluczowa przewaga urządzeń mobilnych nad tradycyjnymi telefonami komórkowymi. Rosnąca liczba użytkowników tych pierwszych (w Polsce wg GfK Polonia 40 proc. telefonów sprzedanych w 2011 roku stanowiły smartfony. Ich posiadaczami wg różnych źródeł jest od 1 do 1,7 mln Polaków) to idealna okazja dla przedstawicieli biznesu na zwiększenie swoich udziałów w rynku. Wyjątkowo optymistycznie w tym kontekście zapowiada się przyszłość branży turystycznej.

Już podczas obecnie trwających ferii zimowych użytkownicy urządzeń mobilnych mogli rezerwować pokoje, sprawdzić pogodę, czy zapoznać się z ofertą lokalnych atrakcji. Kiedy wrócą z przerwy zimowej wykorzystają te same urządzenia podczas podróży biznesowych do szczegółowego planowania połączeń komunikacyjnych, znalezienia najbliższego bankomatu swojego banku, czy przeliczenia aktualnego kursu zagranicznych walut.

- Przemieszczanie się bez dostępu do Internetu staje się coraz trudniejsze, szczególnie dla osób podróżujących w interesach, które dużą wagę przykładają do jak najszybszego dostępu do informacji. Jest to jeden z głównych powodów, dla których branża turystyczna uważnie przygląda się aplikacjom mobilnym – mówi Maciej Swoboda, Client Partner, Fortune Cookie Poland.

Na podstawie danych zebranych w raporcie eksperci prognozują znaczny rozwój wykorzystania aplikacji mobilnych w promocji turystyki na przestrzeni najbliższych lat. Duży wpływ na to będzie miał rosnący poziom sprzedaży smartfonów (wg. prognoz Pyramid Research do 2015 roku może on sięgnąć nawet 8 mln sztuk, stanowiąc tym samym 60 proc. polskiego rynku).

- Lawinowo rosnąca liczba urządzeń mobilnych, które pozwalają na wygodne korzystanie z zasobów Internetu oraz idące za tym zmiany przyzwyczajeń konsumentów, powodują, że “mobile” jest w tej chwili chyba najbardziej perspektywiczną częścią rynku online. Przykładem jest właśnie branża turystyczna, która na przestrzeni ostatnich lat w dużym stopniu zaczęła opierać swoją działalność o Internet – mówi Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska.

Eksperci wskazują, że to dopiero początek wykorzystania aplikacji mobilnych przez firmy turystyczne, które coraz mocniej zdają sobie sprawę z ich potencjału marketingowego. Prognozują również, że na przestrzeni najbliższych lat rozwiązanie to stanie się jednym z głównych kanałów promocji biur podróży, a także prezentacji oferty turystycznej miast oraz regionów.

Poniżej przedstawiamy kilka z najciekawszych aplikacji na urządzenia mobilne, które w ostatnim okresie pojawiły się na polskim rynku.

Polskie aplikacje dla branży turystycznej


OtoWakacje.pl

Serwis OtoWakacje.pl wdrożył aplikację na telefony iPhone, jako pierwszy z serwisów ogłoszeniowych Grupy Allegro. Aplikacja w prosty i intuicyjny sposób umożliwia przeszukiwanie bazy serwisu. Po jej pobraniu wystarczy wybrać kategorię np. noclegi oraz określić odległość od miejsca zlokalizowanego przez GPS. Otrzymamy listę obiektów znajdujących się w odległości do 100 km od miejsca pobytu, a następnie opis, adres i telefon wybranego obiektu.

 

1 2 ... 4

następna

GUS o PKB w 2011 r.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: