Apetyt na nowe technologie rośnie
2012-01-30 11:55
Przeczytaj także: Nowe technologie przyspieszają tempo życia
Rosnące tempo upowszechniania się nowych technologiiJak wynika z raportu KPMG, konsumenci na całym świecie błyskawicznie adaptują nowe sposoby zachowań, umożliwione przez dynamiczny rozwój technologii cyfrowych. Dobrze ilustruje to rozwój bankowości mobilnej. Jej wykorzystanie zadeklarowała obecnie ponad połowa ankietowanych, podczas gdy w 2008 r. tylko 19% respondentów potwierdziło, że posiada doświadczenia z wykorzystaniem takich usług.
"Polscy konsumenci, którzy wyjątkowo preferują telefony komórkowe w swoim codziennym życiu, należą do grupy największych entuzjastów bankowości mobilnej – tylko 36% respondentów w naszym kraju stwierdziło, że w ostatnim półroczu nie korzystało z tego typu usług" – mówi Jerzy Kalinowski, Partner i Szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w Europie Wschodniej i Centralnej w KPMG.
Wyzwanie dla biznesu
Rewolucja cyfrowa jest istotnym wyzwaniem dla przedsiębiorstw zajmujących się handlem detalicznym, które muszą stworzyć odpowiednie strategie sprzedaży wielokanałowej, uwzględniające różne aspekty działań konsumentów online, także poza zakresem handlu elektronicznego. Z badań KPMG wynika, że prawie 50% konsumentów na świecie, będąc na zakupach, wykorzystuje telefony komórkowe i tablety nie tylko do znalezienia lokalizacji najbliższego sklepu czy punktu usługowego, ale również do wyszukiwania konkretnych produktów i usług. Jedna czwarta respondentów zadeklarowała też, że swoje opinie na temat zakupów prezentuje za pośrednictwem portali społecznościowych.
Fenomen sieci społecznościowych
Badania pokazują, że 86% respondentów z całego świata korzysta codziennie z sieci społecznościowych, przy czym 46% poświęca temu codziennie co najmniej jedną godzinę.
"Konsumenci znacznie szybciej niż biznes adaptują się do możliwości, oferowanych przez sieci społecznościowe. Przedsiębiorcy nie znaleźli jeszcze rozwiązania, jak efektywnie skapitalizować silną relację konsumentów z mediami społecznościowymi. Nie wystarczają działania marketingowe, związane z budowaniem specjalnych profili marek, produktów czy usług na portalach społecznościowych. Analizy KPMG wskazują, że konsumenci, w celu zebrania informacji, ułatwiających im podjęcie decyzji zakupowych, nadal kierują się przede wszystkim na strony korporacyjne, a także szukają opinii innych klientów w dedykowanych do tego celu miejscach w sieci" – stwierdza Jerzy Kalinowski, Partner i Szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w Europie Wschodniej i Centralnej w KPMG.
![Do Google po poradę lekarską, po humor na social media [© pixabay.com] Do Google po poradę lekarską, po humor na social media](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Google/Do-Google-po-porade-lekarska-po-humor-na-social-media-251589-150x100crop.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)