Polscy politycy w social media
2012-01-30 12:15
Partie najczęściej pojawiające się w social media © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Twitter: kogo obserwują polscy politycy?
Najpierw PO, potem długo niktInstytut Monitorowania Mediów zbadał styczniowe publikacje z mediów społecznościowych. Internauci najwięcej mówią o Platformie Obywatelskiej, na odległym drugim miejscu znalazł się Ruch Poparcia Palikota, za nimi: PiS, PSL i SLD.
fot. mat. prasowe
Partie najczęściej pojawiające się w social media
Donald Tusk był najczęściej wzmiankowanym w mediach społecznościowych politykiem. Popularność liderów pozostałych partii nie idzie w parze z ogólną liczbą publikacji na temat ugrupowań, którym przewodzą. Drugie miejsce zajął bowiem Jarosław Kaczyński, trzecie Janusz Palikot, a na czwartym znalazł się Waldemar Pawlak. Warto zauważyć, że Grzegorz Napieralski jest wzmiankowany minimalnie częściej (75) niż Leszek Miller (45).
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsi liderzy partii w social media
Instytut Monitorowania Mediów zbadał, jakie tematy były najczęściej poruszane w kontekście poszczególnych partii politycznych. Na temat ACTA pojawiły się tysiące przekazów, powiązanych głównie z Platformą Obywatelską. Znacznie mniej publikacji w tym kontekście odnosiło się do Ruchu Poparcia Palikota, jeszcze mniej do Prawa i Sprawiedliwości. Zupełnie inaczej proporcje rozkładają się w związku z katastrofą smoleńską – wciąż pojawia się bardzo dużo publikacji na ten temat, odnoszą się głównie do PiS. Znacznie mniejszy oddźwięk w mediach społecznościowych znalazła zmiana w ustawie refundacyjnej oraz XX finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (w kontekście partii politycznych). Zestawienie pozwala zaobserwować, z jakimi zagadnieniami wiążą się według internautów poszczególne partie.
fot. mat. prasowe
Partia w kontekście
Na potrzeby raportu zbadano przekazy z ogólnodostępnych wpisów z mediów społecznościowych. Najczęściej pojawiającym się medium był Facebook, na drugim miejscu znalazło się forum.gazeta.pl. Wysokie trzecie miejsce zajęły groups.google.com.
Informacje o badaniu
Badanie wykonano na podstawie 40 060 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania, w których pojawiły się nazwy partii politycznych. Raport obejmuje okres od 1 do 26 stycznia 2012 r.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)