Polscy konsumenci a żywność funkcjonalna
2012-01-30 13:48
Przeczytaj także: Zwyczaje zakupowe: gdzie kupują Polacy?
Jaką żywność funkcjonalną kupują Polacy?
Brak znajomości terminu „żywność funkcjonalna” nie oznacza, że Polacy nie kupują produktów należących do tej kategorii. Poproszono badanych o wymienienie kategorii żywności, które według informacji zawartej na opakowaniu zawierają właściwości prozdrowotne. Badani nie znali kafeterii odpowiedzi, zatem podawali kategorie poszczególnych produktów, polegając na intuicyjnym rozumieniu pojęcia żywność funkcjonalna. Dlatego też, niektóre z podanych odpowiedzi nie są zgodne ze stanem faktycznym, ale tym samym w pełni odzwierciedlają poziom wiedzy badanych na temat omawianej kategorii.
fot. mat. prasowe
Rodzaje produktów z kategorii żywności funkcjonalnej, które zdarza Ci się kupować przynajmniej od cz
Najczęściej kupowaną grupę żywności funkcjonalnej stanowią jogurty wzbogacone o żywe kultury bakterii lub probiotyki
- Nie zaskakuje fakt, że konsumenci prawidłowo wskazują jogurty oraz margaryny ze stenolami i sterolami roślinnymi jako produkty funkcjonalne, gdyż kampania świadomościowa firm produkujących tę grupę produktów była bardzo silna. Wybory konsumentów wskazują jednak na to, że produkty, których marka została zbudowana jako zdrowa lub dietetyczna kojarzy się z żywnością funkcjonalną, która zostaje wrzucona do jednego worka z żywnością light i fit – dodaje Małgorzata Siewierska, On Board PR.
Definicja żywności funkcjonalnej
Żywność może być uznana za funkcjonalną, jeśli udowodniono jej korzystny wpływ na jedną lub więcej funkcji organizmu ponad efekt odżywczy, który to wpływ polega na poprawie stanu zdrowia, samopoczucia i/lub zmniejszeniu ryzyka chorób. Żywność ta musi przypominać postać żywieniową konwencjonalną i wykazywać korzystne oddziaływanie w ilościach, po których oczekuje się, że będą normalnie spożywane z dietą. Definicja we FUFOSE przyjęta w 1999
Informacje o badaniu
Raport „Żywność Funkcjonalna 2012 - czyli co ma Polak na talerzu” jest kolejnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network, który tym razem powstał we współpracy z Gemius Polska. Badanie zrealizował Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Ze względu na duże znaczenia bezpieczeństwa w kategorii żywności funkcjonalnej patronat merytoryczny nad raportem objął Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny. Badanie zostało zrealizowane przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych przy użyciu ankiet internetowych. W badaniu GO96! – Omnibus metodą CAWI Real Time Sampling zapytano o zdanie grupę 1000 osób w wieku 15 i więcej lat. Badanie przeprowadzono w dniach w dniach 11.10 - 13.10.2011. Próbę dobrano metodą losowo-kwotową spośród użytkowników witryn internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Dla potrzeb dopasowania wyników do reprezentatywnej struktury ogólnopolskiej zastosowano wagi analityczne obliczone na podstawie wyników referencyjnego badania telefonicznego.
![Inflacja ogranicza marnowanie żywności [© pixabay.com] Inflacja ogranicza marnowanie żywności](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/marnowanie-zywnosci/Inflacja-ogranicza-marnowanie-zywnosci-247187-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)