eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeSkuteczny e-mail marketing

Skuteczny e-mail marketing

2012-02-01 08:45

Przeczytaj także: E-mail marketing: lista odbiorców podstawą sukcesu



Na koniec warto przemyśleć jak będziemy aktualizować naszą bazę danych, aby nie traciła na efektywności. Oznacza to, że z listy mailingowej systematycznie powinniśmy usuwać nieaktywne adresy e-mail (w ich wychwyceniu pomogą nam profesjonalne programy do wysyłki mailingu), oraz na bieżąco wprowadzać zmiany danych kontaktowych sygnalizowane przez klienta. Dobrym pomysłem jest również monitowanie obszaru zainteresowań klienta, co ustrzeże nas np. przed wysyłaniem ofert dla kobiet w ciąży, do kobiet, które już urodziły. Aktualizacja wpływa na jakość bazy, a ta jest kluczem do sukcesu.

Każdy chce się wyróżniać

Jak sprawić by nasz mailing był atrakcyjny? Musi być intrygujący, wzbudzać ciekawość i zainteresowanie, powinien zaskakiwać niebanalnym pomysłem… czyli zawierać wszystkie atuty dobrej reklamy tyle, że zmieszczone w formie, o której odczytaniu respondent zadecyduje w ciągu kilku pierwszych sekund. Przy czym samo otworzenie wiadomości nie gwarantuje jeszcze sukcesu, a ten jest tym trudniejszy do osiągnięcia, im odleglejszy jest cel naszej kampanii. Bo czym innym jest mailing wzmacniający kampanię toczącą się w pozostałych mediach, a czym innym mailing jako kanał sprzedażowy. W pierwszym wypadku sukcesem może być już samo odczytanie wiadomości, która wzmacnia wizerunek firmy, produktu czy usługi. W drugim wypadku z otworzonej wiadomości klient powinien zostać przekierowany na naszą stronę www, gdzie następnie powinien dokonać zakupów. Tylko jak to zrobić? Na pewno zaufać pomysłowym i doświadczonym marketerom, ale też trzymać się kilku podstawowych zasad.

Oto kilka składników dobrze przygotowanego maila reklamowego:
  • Nazwa odbiorcy – to pole obowiązkowe, w którym powinien znaleźć się rozpoznawalny adres e-mail, lub nazwa firmy. Odbiorca czuje się bezpieczniej widząc nazwę instytucji w polu nadawcy, bo ta uwiarygodnia nadawcę jako podmiot odpowiedzialny za wiadomość. Zatem słowa newsletter, news, no reply, administrator wpisane w polu nadawcy są niedopuszczalne i praktycznie gwarantują uznanie maila za spam.
  • Temat – to esencja naszej wiadomości, swoista reklama reklamy. Musi być na tyle intrygujący, by zachęcić do odczytania maila, lecz nie powinien zawierać więcej niż 40 znaków, bo niektóre programy pocztowe obcinają część wiadomości ze szkodą dla pierwszego wrażenia, jakie staramy się wywrzeć. Dobrze odbierane są spersonalizowane tematy np. „Pani Agnieszko, życzymy wesołych Świąt!” oraz tytuły, które wzywają do działania np. „Panie Jurku, zapraszamy na lunch!”. Temat musi nawiązywać do treści maila, ale nawet wybitna treść bez chwytliwego tematu nie ma znaczenia.
  • Dodanie do listy kontaktów – warto to zasugerować na samym początku wiadomości, bo dodanie do listy kontaktów sprawi, że nasza wiadomość nigdy nie trafi do folderu spam.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: