eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeSkuteczny e-mail marketing

Skuteczny e-mail marketing

2012-02-01 08:45

Przeczytaj także: E-mail marketing: lista odbiorców podstawą sukcesu


Platformy rozsyłające mailingi oferują nie tylko system wysyłki, ale też kompleksową usługę działań e-marketingowych. Częścią tej usługi są testy antyspamowe i jakościowe. Pierwszy test polega na skanowaniu wiadomości w oparciu o kryteria przyjmowane przez popularne programy antyspamowe. Kreacja maila jest oceniana głównie pod kątem ilości słów kluczowych dla spamu np. „darmo”, „kup teraz” ale też w perspektywie takich parametrów charakterystycznych dla spamu, jak ilość wykrzykników czy wielkich liter w temacie. Co najważniejsze, zarówno filtry jak i testy antyspamowe są nieustannie aktualizowane na postawie cech wspólnych dla spamu, stąd daleko wyprzedzają naszą wyobraźnię odnośnie tego, w jakim stopniu nasza kreacja przypomina spam. Na postawie testu generowany jest raport, dzięki któremu możemy poprawić błędy.

Drugi istotny test to jakościowa ocena kreacji, tak zwany test A/B. Jest bardzo prosty, musimy przygotować dwie wersje kreacji, różniące się np. tematem, polem nadawcy czy układem graficznym. Wersję A i B rozsyłamy do dwóch testowych grup respondentów z naszej bazy. Na tej podstawie generowany jest raport zawierający m.in. open rate, czyli procentowe wyrażenie stosunku wiadomości otwartych do wysłanych, oraz procentowe wyrażenie klikniętych w wiadomości linków, czyli współczynnik kliknięć CTR. W oparciu o te informacje możemy wybrać skuteczniejszą wersję kreacji i wysłać ją do reszty bazy.

Dodatkowo, jeśli przy każdej kampanii korzystamy z tej samej platformy, oferuje nam ona pomoc w segmentowaniu odbiorców. Odbywa się to w oparciu o wcześniejsze raporty dostarczalności i pozwala segmentować respondentów na przykład według następujących kryteriów: „otworzył wiadomość”, „otworzył wiadomość i kliknął link”, „nie otrzymał wiadomości”. Taki raport jest pomocny przy tworzeniu jeszcze skuteczniejszej kampanii mailingowej, kierowanej np. tylko do osób, które otwierają nasze maile.

Platformy mailingowe są narzędziem dla profesjonalistów, którzy potrafią analizować informacje zwrotne spływające po wysyłce, a umiejętne ich wykorzystanie pomaga poprawić skuteczność kolejnego mailingu. Korzystanie z jednej platformy jest jak budowanie własnej bazy danych – warto zainwestować czas i środki w dobre narzędzia, ponieważ to zwiększa efektywność naszej kampanii i przekłada się na zyski. Pozostaje tylko wybór odpowiedniej platformy i dokonując go, warto barć pod uwagę dostępne funkcjonalności, których jest zdecydowanie więcej niż testy antyspamowe i testy A/B. Jak zawsze i w tym wypadku, wybór musi być determinowany świadomością naszych potrzeb.

Podsumowując

Wiemy już, że na skuteczność mailingu ma wpływ jakość bazy kontaktowej, budowa samej kreacji oraz umiejętne posługiwanie się narzędziami do wysyłki kampanii. Są to kwestie techniczne, pozostaje jeszcze pomysł na dobrą reklamę, który jest tą drugą połową sukcesu. Doświadczeni marketerzy to wiedzą, pozostali którym przyszło zmierzyć się z mailingiem, będą musieli zrozumieć tę formę komunikacji z klientem. I w tym miejscu rada dla początkujących specjalistów od e-mail marketingu – czytać, czytać, czytać. Śledzić case studies, założyć sobie konto i subskrybować wszystko co się da, analizować, śledzić mailingi konkurencji i czytać, co o e-mail marketingu mają do powiedzenia profesjonaliści. Od czegoś trzeba zacząć, a lepiej nie zaczynać od autorstwa źle przygotowanej kampanii mailingowej.

Katarzyna Saranek

poprzednia  

1 ... 4 5

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: