eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyCo druga mała firma ma stronę www

Co druga mała firma ma stronę www

2012-01-31 10:28

Co druga mała firma ma stronę www

Czy masz własną stronę www? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Ponad połowa mikro firm, dokładnie 58%, nie ma swojej witryny internetowej - wynika z badań przeprowadzonych przez Tax Care. Im mniejszy biznes, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie posiadał własną stronę. Przedsiębiorcy, którzy taką witrynę prowadzą, korzystają najczęściej z tanich domen, a miesięcznie na obsługę strony wydają nie więcej niż 50 zł.

Przeczytaj także: Bibby MSP Index: jak pandemia wpłynęła na rozwój firm?

Własną stronę www ma tylko 42% małych firm, które wzięły udział w badaniu Tax Care i Idea Banku. Zostało one przeprowadzone w dniach 12-18 stycznia metodą wywiadu telefonicznego. Wzięło w nim udział 1000 drobnych przedsiębiorców. W większości przypadków były to osoby świadczące usługę dla masowego odbiorcy (55%). 38% stanowili dostawcy usług specjalistycznych, a tylko 7% firmy produkcyjne.

fot. mat. prasowe

Czy masz własną stronę www?

58% polskich firm nie ma własnej strony www


Masz stronę, jesteś bardziej wiarygodny

Odsetek podmiotów posiadających własną witrynę nie napawa optymizmem. Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa jest przecież skutecznym narzędziem promocji i komunikacji z klientami i kontrahentami. Można ją porównać z elektroniczną wizytówką, na której oprócz danych kontaktowych znajdują się dodatkowe informacje, np. o produktach, usługach lub aktualnych promocjach. Strona internetowa zwiększa wiarygodność biznesu. Firmy, które mają własne witryny są postrzegane jako solidne i stabilne. Interesując się jakąś firmą zwykle na początku szukamy jej w Internecie.

Im większy biznes, tym większa potrzeba swojego www

Bardziej wnikliwa analiza otrzymanych wyników pozwala jednak stwierdzić, że świadomość Internetu wśród drobnych przedsiębiorców nie jest aż tak niska. Przede wszystkim, odsetek firm posiadających własną witrynę rośnie w miarę wzrostu skali biznesu. Wśród przedsiębiorców, którzy nie zatrudniają pracowników tylko 36% ma stronę www w przypadku firm posiadających do 5 zatrudnionych jest to już 40%. Znacznie lepiej sytuacja wygląda zarówno w firmach mających od 5 do 10 pracowników, jak i w większych biznesach. W tej grupie własną stronę ma już prawie dwie trzecie badanych.

fot. mat. prasowe

Wielkość firmy a posiadanie strony www

Wielkość firmy a posiadanie strony internetowej


Analizując bardzo wysoki odsetek nieposiadających własnej strony wśród firm, które nie zatrudniają pracowników należy przede wszystkim zwrócić uwagę, że grupę tę tworzą trzy rodzaje przedsiębiorców: osoby na tzw. samozatrudnieniu (inna forma świadczenia usług na rzecz dotychczasowego pracodawcy), osoby świadczące drobne usługi (krawcowa, taksówkarz, kosmetyczka, itp.), a także osoby wykonujące tzw. zawody zaufania publicznego (lekarz, stomatolog, radca prawny, adwokat, itp.). Tego typu działalność, zwłaszcza dwa pierwsze jej rodzaje, zwykle nie wymaga posiadania własnej witryny w Internecie.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: