Agencje bankowe w 2011 r.
2012-01-31 13:56
Nowe placówki agencyjne banków w 2011 roku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Agencje bankowe w 2010 r.
Nie wszystkie banki w Polsce oferują możliwość uruchomienia przez niezależnych przedsiębiorców placówki pod ich szyldem. Takie placówki posiada obecnie w swoich sieciach 18 instytucji. Są to, wymienione w kolejności od największej do najmniejszej ilości oddziałów agencyjnych: PKO BP, DnB Nord (sieć Monetia), Alior Bank, Getin Bank, Pekao SA, Bank, BPH, Eurobank, Polbank, Meritum Bank, BZ WBK, Multibank, BNP Paribas Fortis, Santander Consumer Bank, Credit Agricole, ING Bank Śląski, Invest Bank, mBank i FM Bank.Na uwagę zasługuje fakt, że nie wszystkie wymienione powyżej banki zamierzają w najbliższym czasie kontynuować rozwój sieci agencyjnej. Z tego sposobu rozwoju sieci zrezygnowały ING Bank Śląski oraz FM Bank, zaś Credit Agricole oraz BNP Paribas Fortis zadeklarowały, że w 2012 roku nie otworzą nowych placówek w tym systemie.
Faktem jest, że franczyza bankowa przeżywa kryzys, zaś przedsiębiorcom prowadzącym takie placówki coraz trudniej odnieść sukces. Świadczy o tym coraz większa liczba placówek znikających z rynku. Od dwóch lat przewyższa ona liczbę otwarć. Jeszcze w 2009 r. otwartych zostało 800 nowych placówek agencyjnych, rok później było ich tylko 500, w 2011 r. - o 100 więcej. Z roku na rok w szybkim tempie przybywa jednak także zamknięć. W 2009 r. było ich 400, w 2010 roku – 700, zaś w roku minionym – 980.
Najwięcej placówek w minionym roku otworzył Alior Bank – 150 jednostek agencyjnych, co pozwoliło mu zakończyć rok z siecią ok. 260 punktów działających w tej formule. Sieć Aliora wciąż dynamicznie się rozwija. Za kilka miesięcy ma liczyć ok. 320 placówek, gdyż na przełomie roku 2011 i 2012 bank zawarł umowy z kilkudziesięcioma kolejnymi partnerami. Placówek znikających z sieci na razie nie ma wiele, w minionym roku było ich 4. Alior należy do najmłodszych banków w Polsce i jednocześnie najkrócej posiadających sieć franczyzową.
Do grona banków, które napędzały w minionym roku rozwój franczyzy w tym sektorze, zaliczymy także PKO BP oraz Monetię należącą do DnB Nord. Warto przy tym podkreślić, że Monetia to jedyna sieć bankowa, która nie posiada oferty zbliżonej do oddziałów własnych. Monetia to marka niewielkich punktów specjalizujących się w obsłudze płatności masowych.
fot. mat. prasowe
Nowe placówki agencyjne banków w 2011 roku
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)