Mobilny Internet: porównanie cen II poł. 2011
2012-02-01 10:27
Liczba modemów oraz penetracja rynku usługami mobilnego Internetu w Polsce © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Mobilny Internet: porównanie cen V 2010
Poniższa analiza ma na celu przedstawienie aktualnych cen usług mobilnego Internetu, w formie kalkulacji kosztów korzystania z tych usług przez użytkowników końcowych przy określonych założeniach dotyczących ich preferencji w tym zakresie. W analizie zaprezentowano koszty ponoszone przez klienta, w przeliczeniu na jego średnie miesięczne wydatki oraz wynikającą z tego rzeczywistą cenę 1 MB usługi.W opracowaniu uwzględniono oferty sześciu operatorów świadczących usługę mobilnego Internetu: Cyfrowy Polsat S.A., Netia S.A., P4 Sp. z o.o., Polkomtel S.A., Polska Telefonia Cyfrowa S.A. oraz PTK Centertel Sp. z o.o. według stanu na 26 stycznia 2012 r.
Segment rynku Internetu mobilnego charakteryzuje wzrost liczby ofert kierowanych do użytkowników końcowych, zwiększanie miesięcznych limitów transferu przez dostawców usługi oraz spadek cen.
Średnie miesięczne koszty korzystania z usługi mobilnego Internetu w ofertach abonamentowych w przypadku klientów indywidualnych wyniosły:
- Od 15,5 zł do 42 zł przy limicie do 5GB włącznie
- Od 50,3 zł do 68,8 zł przy limicie 5-10GB
- Od 60,3 zł do 99 zł przy limicie 10-20GB
- Od 95,5 zł do 162,1 zł przy limicie powyżej 20GB
Średnie miesięczne koszty korzystania z usługi mobilnego Internetu w ofertach abonamentowych dedykowanych dla klientów biznesowych wyniosły:
- Od 15,5 zł do 36,4 zł przy limicie do 5GB włącznie
- Od 49,4 zł do 61,1 zł przy limicie 5-10GB
- Od 59,4 zł do 73,4zł przy limicie 10-20GB
- Od 95,4 zł do 122,1 zł przy limicie powyżej 20GB
Średni miesięczny koszt korzystania z usług przedpłaconych mobilnego dostępu do Internetu wahał się w granicach od 25 zł do 31 zł.
fot. mat. prasowe
Liczba modemów oraz penetracja rynku usługami mobilnego Internetu w Polsce
W porównaniu z majem 2010 r. odnotowano spadek cen mobilnego Internetu, średnio dla uwzględnionych w zestawieniu ofert abonamentowych o ponad 11,1% (klienci indywidualni) oraz blisko 12,8% (klienci biznesowi). Trend ten był również charakterystyczny dla usług przedpłaconych. Średni miesięczny koszt korzystania z Internetu mobilnego na kartę spadł o 40,7% w porównaniu z 2010 r.
fot. mat. prasowe
Penetracja Internetu mobilnego w krajach Unii Europejskiej w pierwszej połowie 2011 r.
Główne wnioski z badania
Segment rynku Internetu mobilnego charakteryzuje wzrost liczby ofert kierowanych do użytkowników końcowych, zwiększanie miesięcznych limitów transferu przez dostawców usługi oraz spadek cen.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)