Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych I 2012
2012-02-02 09:50
Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2011
Najniższe miejsce na podium utrzymuje sieć Carrefour hipermarkety (77,34), pomimo spadku obrotów w układzie like for like o 2,5% w 2011 roku. Pogorszenie się wyników sprzedażowych tej sieci potwierdza ogólne osłabienie dynamiki rozwoju formatu hipermarketów, co dotyczy również takich sieci jak: Auchan, Real i E.Leclerc.fot. mat. prasowe
Zwraca uwagę stały rozwój sieci Lidl (74,39), którego od czwartego miejsca zajmowanego przez Auchan (75,19) dzieli już zaledwie 0,8 punktu. Lidl konsekwentnie realizuje strategię rozwoju jakościowego, gdzie relatywnie niskie ceny łączą się z atrakcyjną ofertą produktową, która bardziej przypomina ofertę supermarketu niż dyskontu.
fot. mat. prasowe
Ranking sieci detalicznych według formatów - hipermarkety i supermarkety
Wśród hipermarketów wygrywa Tesco
fot. mat. prasowe
Ranking sieci detalicznych według formatów - dyskonty i sklepy convenience
Wśród dyskontów palmę pierwszeństwa dzierży Biedronka
W pierwszej dziesiątce pojawił się Polomarket (71,04), który jako przedstawiciel polskiego biznesu zastąpił na tej pozycji supermarkety Piotr i Paweł (70,87). Warto podkreślić, że format supermarketów jest na wyraźnej fali wznoszącej, gdyż wszystkie tego rodzaju sieci znajdujące się w pierwszej 20 zwiększyły swoją punktację.
![Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018 [© Voyagerix - Fotolia.com] Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/sieci-detaliczne-w-Polsce/Marketingowy-Ranking-Sieci-Detalicznych-II-2018-202617-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)