Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych I 2012
2012-02-02 09:50
Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2011
W kategorii MSD (małych, średnich i dużych sklepów) trzy pierwsze pozycje zajmują sieci zarządzane przez Grupę Eurocash, czyli Delikatesy Centrum (66,87), Lewiatan (64,28) i ABC (61,92). Jako analitycy rynku z wielkim zainteresowaniem będziemy śledzić działania tego operatora, który poprzez przejęcie Tradisu zarządza kilkunastoma sieciami franczyzowymi, dużymi i małymi, a nieraz bezpośrednio konkurującymi między sobą. Zadanie to jest karkołomne pod względem logistycznym.
fot. mat. prasowe
Ranking sieci detalicznych według formatów - małe, średnie i duże sklepy spożywcze
Interesująco wygląda ranking sieci o największym wzroście uzyskanych punktów. Wśród najbardziej dynamicznych sieci prym wiodą grupy średniej wielkości, lecz wyraźnie wyróżniające się na swoich rynkach działania. Liderem jest sieć supermarketów Dino (65,36 – wzrost o 1,80 punktu), która rozwija się bardzo intensywnie, zarówno pod względem ilościowym, jak i biorąc pod uwagę wizualizację i aranżację sklepów. Dynamiczny poziom rozwoju utrzymują sklepy convenience Freshmarket (61,79 – wzrost o 1,46 punktu). Ta sieć jest w naszym kraju jakby forpocztą placówek łączących wiodącą funkcję handlową z gastronomią i usługami dla klientów, czyli - formułę bardzo popularną w wielu krajach Europy Zachodniej. W tej klasyfikacji na trzecim miejscu niespodziewanie znalazła się sieć delikatesów Alma (65,32 – wzrost o 1,32 punktu), która ma za sobą trudny okres spadku zainteresowania klientów swoją ofertą. Alma stanowi jednak przykład firmy, która poprzez umiejętne działania dostosowawcze i modernizacyjne jest w stanie pokonać trudności i znaleźć swoje miejsce na rynku zdominowanym przez pogoń za niskimi cenami.
fot. mat. prasowe
TOP 10 pod względem dynamiki
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)