Słuchalność radia w IV kw. 2011 wśród uczniów
2012-02-05 00:05
Zasięg dzienny radia ogółem © fot. mat. prasowe
Z najnowszych danych badania Radio Track wynika, że 85,1 proc. uczniów w wieku 15-19 lat słucha radia przynajmniej raz dziennie. Ten wynik, z okresu październik-grudzień 2011, był najwyższy w całej historii badania Radio Track - od 2001 roku.
Przeczytaj także: Słuchalność radia w 2011 r.
Coraz więcej uczniów w wieku 15-19 lat słucha radia. W ostatnim kwartale ub.r. padł rekord w tej grupie celowej - zasięg dzienny radia ogółem wyniósł ponad 85 proc. i był wyższy o blisko 4 punkty proc. od wyniku w analogicznym okresie rok wcześniej.Uczniowie, podobnie jak pozostałe targety, słuchają radia rano – przed wyjściem do szkoły. W dni powszednie po 7 rano radio włączone ma co piaty uczeń. Jednak w odróżnieniu od starszych grup, drugi skok słuchalności następuje również wczesnym popołudniem – zasięg dynamicznie rośnie ok. godziny 15 i utrzymuje się na wysokim poziomie, powyżej 15 proc., aż do późnego wieczora.
Dwie trzecie uczniów deklaruje, że słucha radia przez komórkę, podczas gdy w ten sposób z telefonu korzysta tylko co trzeci dorosły w wieku 25-59 lat. Podobnie jest w przypadku odbioru za pomocą odtwarzacza mp3/mp4 - radia słucha tak co trzeci uczeń i co dziesiąty dorosły.
fot. mat. prasowe
Zasięg dzienny radia ogółem
Dotarcie do uczniów przez radio jest tym prostsze, że w Polsce istnieje wiele stacji adresowanych właśnie do młodzieży, nadających zazwyczaj w formacie CHR. Stanowią oni od 10 do nawet 20 procent słuchaczy najważniejszych rozgłośni adresowanych do młodego słuchacza, takich jak Radio Eska, RMF MAXXX, Planeta FM czy Roxy FM.
Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala X-XII 2011, grupa celowa: uczniowie, 15-19 lat
Przeczytaj także:
Słuchalność radia wśród mieszkańców miast
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
radio, słuchalność radia, słuchacze radiowi, Radio Track, Komitet Badań Radiowych, KBR
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)