Reklama internetowa w Polsce IV kw. 2011
2012-02-08 11:38

Branże, w których odnotowano najwyższy odsetek emisji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Reklama internetowa w Polsce III kw. 2011
Raport przygotowywany jest na podstawie danych zgromadzonych w badaniu gemiusDirectEffect i dostarcza szczegółowych informacji na temat najbardziej popularnych formatów reklamy w podziale na branże.Podział kampanii według branż
Według raportu gemiusAdMonitor, w IV kwartale 2011 r. najwięcej emisji, w całkowitej liczbie emisji badanych kampanii, zanotowano w branżach: telekomunikacyjnej (21,7 proc.), finansowej (19,8 proc.) oraz media, książki, CD i DVD (12,5 proc.). Dla porównania w III kwartale 2011 r. najwięcej emisji kampanii online odnotowano w branży handlowej (24,4 proc.), telekomunikacyjnej (20,3 proc.) oraz finansowej (15,7 proc.).
Pod względem wysokości średniego CTR na pierwszych miejscach znalazły się branże: żywność (1,06 proc.), czas wolny (1,01 proc.), napoje i alkohole (0,86 proc.).
fot. mat. prasowe
Branże, w których odnotowano najwyższy odsetek emisji
Telekomunikacja branżą o najwyższym odsetku emisji
Po raz pierwszy w raporcie gemiusAdMonitor przeanalizowano wyniki uCTR wskazującego, jak wielu użytkowników spośród tych, którzy widzieli daną kreację, kliknęło w nią. Wskaźnik ten pozwala lepiej rozpoznać preferencje odbiorcy reklamy i jego zainteresowanie określoną tematyką. Najwyższe wartości tego wskaźnika odnotowano w branżach: czas wolny (1,86 proc.), żywność (1,79 proc.), produkty farmaceutyczne (1,54 proc.).
W raporcie można znaleźć również analizę, w jaki sposób w ciągu dnia kształtowały się wyniki średniego CTR w branżach, w których zrealizowano najwięcej kampanii. Takie dane mogą być pomocne w podejmowaniu decyzji dotyczącej godziny emisji wybranej kreacji. Z danych zaprezentowanych w raporcie widać zależność między rodzajem kreacji, czasem emisji, a jej efektywnością.
Najpopularniejsze formaty reklamowe
fot. mat. prasowe
Najczęściej stosowane formy kreacji online
Double Billbord najczęściej stosowaną formą kreacji online
Wyniki raportu gemiusAdMonitor za IV kwartał 2011 r. wskazują, że najczęściej stosowanymi formatami kreacji, we wszystkich zrealizowanych w tym czasie kampanii były Double Billbord (25,9 proc.), Preroll (16,4 proc.), Rectangle 300x250 (12,4 proc.). W porównaniu do wyników gemiusAdMonitor za poprzedni kwartał, największy wzrost częstości stosowania odnotował Preroll – z 11,7 proc. do 16,4 proc.
Pod względem średniego CTR, wśród najpopularniejszych formatów kreacji znalazły się: Double Billbord + Toplayer (2,29 proc.), Preroll (1,93 proc.) oraz Wallpaper (1,72 proc.). Z kolei pod względem wysokości średniego uCTR wyróżniają się: Double Billbord + Toplayer (2,80 proc.), Toplayer (2,59 proc.) oraz Wallpaper (2,36 proc.). Autorzy raportu przygotowali również zestawienie trzech najpopularniejszych form kreacji ze względu na średni CTR w podziale na godziny. Wskaźnik umożliwia analizę jak w ciągu dnia zmienia się zainteresowanie internautów daną kreacją, jak również umożliwiają porównywanie kampanii online z kampaniami realizowanymi w innych mediach dla tego samego produktu i pozwalają ocenić ich wpływ na siebie.
Reklama mailingowa
W raporcie gemiusAdMonitor znalazły się również statystyki dotyczące reklamy mailingowej. W trzech ostatnich miesiącach 2011 r. wskaźnik CTR dla tej formy reklamy wyniósł 16,74 proc. i o ile w porównaniu do kwartału wcześniej niewiele się zmienił (wzrost o 0,02 proc.), o tyle odsetek kampanii wykorzystujących mailing z 31,59 proc. odnotowanych w III kw. 2011 r. , w IV kwartale spadł do 27,89 proc.).
![Reklama internetowa w Polsce III kw. 2012 [© olly - Fotolia.com] Reklama internetowa w Polsce III kw. 2012](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/Reklama-internetowa-w-Polsce-III-kw-2012-109487-150x100crop.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)