Reklama internetowa w Polsce IV kw. 2011
2012-02-08 11:38
Branże, w których odnotowano najwyższy odsetek emisji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Reklama internetowa w Polsce III kw. 2011
Raport przygotowywany jest na podstawie danych zgromadzonych w badaniu gemiusDirectEffect i dostarcza szczegółowych informacji na temat najbardziej popularnych formatów reklamy w podziale na branże.Podział kampanii według branż
Według raportu gemiusAdMonitor, w IV kwartale 2011 r. najwięcej emisji, w całkowitej liczbie emisji badanych kampanii, zanotowano w branżach: telekomunikacyjnej (21,7 proc.), finansowej (19,8 proc.) oraz media, książki, CD i DVD (12,5 proc.). Dla porównania w III kwartale 2011 r. najwięcej emisji kampanii online odnotowano w branży handlowej (24,4 proc.), telekomunikacyjnej (20,3 proc.) oraz finansowej (15,7 proc.).
Pod względem wysokości średniego CTR na pierwszych miejscach znalazły się branże: żywność (1,06 proc.), czas wolny (1,01 proc.), napoje i alkohole (0,86 proc.).
fot. mat. prasowe
Branże, w których odnotowano najwyższy odsetek emisji
Po raz pierwszy w raporcie gemiusAdMonitor przeanalizowano wyniki uCTR wskazującego, jak wielu użytkowników spośród tych, którzy widzieli daną kreację, kliknęło w nią. Wskaźnik ten pozwala lepiej rozpoznać preferencje odbiorcy reklamy i jego zainteresowanie określoną tematyką. Najwyższe wartości tego wskaźnika odnotowano w branżach: czas wolny (1,86 proc.), żywność (1,79 proc.), produkty farmaceutyczne (1,54 proc.).
W raporcie można znaleźć również analizę, w jaki sposób w ciągu dnia kształtowały się wyniki średniego CTR w branżach, w których zrealizowano najwięcej kampanii. Takie dane mogą być pomocne w podejmowaniu decyzji dotyczącej godziny emisji wybranej kreacji. Z danych zaprezentowanych w raporcie widać zależność między rodzajem kreacji, czasem emisji, a jej efektywnością.
Najpopularniejsze formaty reklamowe
fot. mat. prasowe
Najczęściej stosowane formy kreacji online
Wyniki raportu gemiusAdMonitor za IV kwartał 2011 r. wskazują, że najczęściej stosowanymi formatami kreacji, we wszystkich zrealizowanych w tym czasie kampanii były Double Billbord (25,9 proc.), Preroll (16,4 proc.), Rectangle 300x250 (12,4 proc.). W porównaniu do wyników gemiusAdMonitor za poprzedni kwartał, największy wzrost częstości stosowania odnotował Preroll – z 11,7 proc. do 16,4 proc.
Pod względem średniego CTR, wśród najpopularniejszych formatów kreacji znalazły się: Double Billbord + Toplayer (2,29 proc.), Preroll (1,93 proc.) oraz Wallpaper (1,72 proc.). Z kolei pod względem wysokości średniego uCTR wyróżniają się: Double Billbord + Toplayer (2,80 proc.), Toplayer (2,59 proc.) oraz Wallpaper (2,36 proc.). Autorzy raportu przygotowali również zestawienie trzech najpopularniejszych form kreacji ze względu na średni CTR w podziale na godziny. Wskaźnik umożliwia analizę jak w ciągu dnia zmienia się zainteresowanie internautów daną kreacją, jak również umożliwiają porównywanie kampanii online z kampaniami realizowanymi w innych mediach dla tego samego produktu i pozwalają ocenić ich wpływ na siebie.
Reklama mailingowa
W raporcie gemiusAdMonitor znalazły się również statystyki dotyczące reklamy mailingowej. W trzech ostatnich miesiącach 2011 r. wskaźnik CTR dla tej formy reklamy wyniósł 16,74 proc. i o ile w porównaniu do kwartału wcześniej niewiele się zmienił (wzrost o 0,02 proc.), o tyle odsetek kampanii wykorzystujących mailing z 31,59 proc. odnotowanych w III kw. 2011 r. , w IV kwartale spadł do 27,89 proc.).
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)