Zakupy grupowe w Polsce 2011
2012-02-12 00:16
Użytkownicy oraz zasięg serwisów z zakupami grupowymi © fot. mat. prasowe
Zakupy grupowe stają się coraz popularniejsze. Rośnie nie tylko oglądalność powstałych już witryn oferujących "deale", ale także liczba podmiotów poszerzających swoją ofertę o serwisy z zakupami grupowymi. A co dla konsumentów najważniejsze - rośnie też liczba ofert prezentowanych na tych witrynach - podaje raport przygotowany przez Polskie Badania Internetu.
Przeczytaj także: Zakupy grupowe zyskują popularność
Zakupy grupowe to jedno z najszerzej komentowanych zjawisk ostatnich kilkunastu miesięcy w polskiej sieci. Pierwsze serwisy zakupowe Gruper.pl oraz CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) pojawiły się w Polsce w kwietniu 2010 roku. Zaraz po nich zaczęły się pojawiać kolejne witryny. W ciągu kilkunastu miesięcy serwisy zakupów grupowych zyskały łącznie kilka milionów użytkowników, stając się tym samym jednymi z najczęściej odwiedzanych stron e-commercowych w Polsce. W październiku 2011 roku zasięg serwisów zakupów grupowych sięgał 31 proc., a łączna liczba ich użytkowników wyniosła prawie 6 mln.fot. mat. prasowe
Użytkownicy oraz zasięg serwisów z zakupami grupowymi
Także znajomość serwisów zakupów grupowych wyraźnie się zwiększyła. W grudniu 2010 roku jedynie 29 proc. respondentów słyszało o serwisach zakupów grupowych, rok później było to już 78 proc. ankietowanych. Po przedstawieniu respondentowi listy serwisów zakupów grupowych jedynie 15 proc. respondentów zadeklarowało, że nie zna żadnego z serwisów. Rok wcześniej było to aż 50 proc.
fot. mat. prasowe
Znajomość serwisów zakupów grupowych
Najwięcej wskazań notuje Groupon -75 proc. respondentów deklaruje, że zna ten serwis. Dalej plasuje się Citeam (49 proc. wskazań), Gruper (46 proc.) oraz Mydeal (33 proc.).
Informacje o raporcie
Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondaży realizowanych przez PBI dwukrotnie: w grudniu 2010 roku na próbie 502 internautów w wieku 18-54 lata oraz w grudniu 2011 na próbie 504 internautów w wieku 18-54 lata (Omnibus Online IMAS International). Pełna informacja metodologiczna znajduje się w raporcie.
Przeczytaj także:
Zakupy grupowe Polek
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
zakupy grupowe, preferencje zakupowe, serwisy grupowe, portale zakupów grupowych, zakupy online, badania konsumentów
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)