Polscy internauci wybierają smartfony
2012-02-15 00:10
4,6 mln osób - tyle liczy w Polsce prawdziwa "elita Internetu". To osoby, które dyktują trendy pozostałym użytkownikom sieci. Kim oni są? W badaniu Ericsson Consumer Lab zdefiniowano trzy grupy liderów opinii, czyli pionierów - przebojowa młodzież, profesjonaliści i eksperymentatorzy - w sumie 32 proc. internautów. Jednak ci, których bierzemy pod lupę, to właśnie pionierzy, ale tylko ci używający mobilnego internetu (MBB).
Przeczytaj także: Polscy internauci a smartfony
Kiedy ta grupa ma wybrać dostęp do szerokopasmowego Internetu, kieruje się trzema najważniejszymi wskaźnikami. Bierze pod uwagę zasięg, brak ograniczeń w korzystaniu z sieci oraz jak najniższą cenę. Większość z nich decyduje się na mobilny szerokopasmowy Internet, ponieważ chce mieć dostęp do sieci poza domem. Ponad połowa we wszystkich trzech grupach wskazuje także na możliwość dostępu do Internetu, a jedna trzecia - na mobilność w domu.Z badania wynika, że ponad połowa użytkowników mobilnego Internetu łączy się z siecią codziennie. Wśród elity te wskazania są jeszcze częstsze. Aż 63 proc. przebojowej młodzieży i 69 proc. profesjonalistów zagląda do Internetu codziennie. Podczas gdy niecałe 80 proc. wśród wszystkich internautów mobilnych korzysta z sieci co najmniej raz w tygodniu, wśród użytkowników tę odpowiedź wskazało aż 94 proc.
We wszystkich grupach najpopularniejszym urządzeniem do korzystania z Internetu mobilnego są laptopy. Jednak wśród internetowego „creme de la creme” bardzo dużą popularnością cieszą się także smartfony. Smartfonów ogółem używa 58 proc. użytkowników mobilnego Internetu, natomiast wśród profesjonalistów korzysta z nich aż 77 proc. badanych. Wygląda na to, że zapoczątkowany przez nich trend będzie się rozwijał zgodnie z wzorcami z najbardziej rozwiniętych technologicznie krajów. Dla porównania w Wielkiej Brytanii, USA czy Korei Południowej to właśnie smartfony najczęściej służą do Internetu mobilnego.
Wśród użytkowników zadowolonych z usług MBB najwięcej jest przebojowej młodzieży, profesjonalistów i eksperymentatorów. Wskazuje to na wzrost znaczenia usług MBB w przyszłości, ponieważ właśnie te grupy są liderami opinii. Ich zadowolenie jest więc szczególnie cenne dla operatorów.
Ericsson zapytał także internautów, którzy nie używają mobilnego Internetu, dlaczego nie zdecydowali się na korzystanie z tej usługi. Wśród ogółu internautów „stacjonarnych” aż 33 proc. odpowiedziało, że usługi te są zbyt drogie. W niektórych grupach pionierskich było inaczej. Zarówno przebojowa młodzież, jak i profesjonaliści obawiali się przede wszystkim małej prędkości. Dopiero na drugim miejscu czynnikiem zniechęcającym była cena.
Przeczytaj także:
Jakie smartfony najpopularniejsze?
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
internauci, internet w komórce, mobilny internet, mobilny dostęp do internetu, badania internautów
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)