Telekomy a reklama radiowa 2011
2012-02-17 09:18

Telekomy - najwięksi radiowi reklamodawcy 2011 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011
Największym radiowym reklamodawcą w ubiegłym roku był PTK Centertel, operator sieci Orange. Na reklamę w radiu wydał ponad 58 mln złotych, co stanowiło 10,7 proc. budżetu tego marketera. W pierwszej trójce znaleźli się też Polska Telefonia Cyfrowa (Era/T-Mobile) i Polkomtel (Plus GSM).Reklamy radiowe usług abonamentowych sieci komórkowych dla klientów indywidualnych kosztowały w ub.r. telekomy blisko 40 mln zł i to one były najczęściej reklamowanym produktem telekomunikacyjnym w rozgłośniach. Centertel wydał na promocję tych usług 18 mln zł, PTC – 13 mln, a Polkomtel 4 mln (wszystkie dane: Kantar Media, dane cennikowe netto).
fot. mat. prasowe
Telekomy - najwięksi radiowi reklamodawcy 2011
Największym radiowym reklamodawcą w ubiegłym roku był PTK Centertel
Jak zaznacza Maciej Kundera, główny specjalista ds. mediów Polkomtela, w latach 2010-2011 radio było wykorzystywane przez tego operatora głównie w kampaniach Plus Mix i Plus Firma oraz Plus Abonament. „Było traktowane jako medium wspierające o charakterze prosprzedażowym. W Plus Abonament oraz Plus Firma były to głównie kampanie spotowe, a w Plus Mix, z uwagi na specyfikę młodej grupy docelowej, wykorzystywaliśmy także formy konkursowe w radio” – tłumaczy Kundera.
„Główną zaletą radia jest to, że jest to medium »call to action«, sprawdzające się przy wszelkiego rodzaju kampaniach promocyjnych, sprzedażowych, dzięki możliwości zbudowania wysokiej częstotliwości przekazu w krótkim okresie czasu i dotarcia do odbiorcy przez cały dzień, także w samochodzie, pracy, czy na zakupach” – dodaje Maciej Kundera.
Przedstawiciele telekomów dodają, że zaletami radia są też wysoka selektywność demograficzna i geograficzna, krótkie terminy realizacji kampanii i niski koszt dotarcia. Istotny jest też brak tzw. bariery wejścia ze względu na niski koszt produkcji reklam.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)