eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama wielkoformatowa w 2011 r.

Reklama wielkoformatowa w 2011 r.

2012-02-20 10:26

Reklama wielkoformatowa w 2011 r.

Kwartalna wartość netto rynku reklamy wielkoformatowej © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Spółka CAM Media S.A. zaprezentowała raport o sytuacji na rynku reklamy wielkoformatowej w 2011 roku. To kolejne opracowanie analityczne opracowane przez firmę. Pierwszy raport dotyczący tego rynku ukazał się w maju 2010 r.

Przeczytaj także: Reklama wielkoformatowa 2012 r.

Szacowana wartość rynku w ubiegłym roku wyniosła 83,68 mln zł, wobec 86,30 mln zł rok wcześniej. Spadek o 3 proc. to wynik ograniczenia inwestycji reklamowych i słabego ostatniego kwartału 2011.

fot. mat. prasowe

Kwartalna wartość netto rynku reklamy wielkoformatowej

W 2011 roku rynek reklamy wielkoformatowej zanotował spadki


Największy spadek wydatków w ostatnim kwartale (o 11,6 proc.) miał miejsce w listopadzie. W skali roku najsłabszym miesiącem był sierpień. Wyniki finansowe z września były na tym samym poziomie co rok wcześniej, natomiast największy wzrost w porównaniu do 2010 roku nastąpił w styczniu i kwietniu. - Zmiany w sezonowości wahań w inwestycjach w tym sektorze wynikają bardziej ze zjawisk krótkookresowych niż długofalowych tendencji - ocenia prezes CAM Media Krzysztof Przybyłowski.

Spośród 17 wyodrębnionych branż, 10 ograniczyło wydatki. Największe cięcia dotyczyły telekomunikacji (spadek o 4,3 mln zł, tj. 31,4 proc.) i motoryzacji (2,2 mln. zł, 14,9 proc.). Najmocniej budżety reklamowe zwiększyła branża finansowa (skok o 3,8 mln zł, tj. 92 proc.), następnie branża „media i książki” (2,4 mln zł, 25,5 proc.) oraz handel (wzrost 1,6 mln zł, czyli o 50,5 proc.). - Ciekawa zmiana nastąpiła w kategorii największych rocznych wydatków na reklamę zewnętrzną. Branżę motoryzacyjną, która była liderem w 2010 r. (ponad 14,5 mln zł), rok później zastąpiła branża „odzież i dodatki” (prawie 14 mln zł) - dodaje prezes Przybyłowski.

fot. mat. prasowe

Wartość inwestycji poszczególnych sektorów

Inwestycje w sektorze finansów wzrosły aż o 92%


W zeszłym roku z nośników wielkoformatowych korzystało 305 reklamodawców. Rok wcześniej było ich 317 czyli o 3,8 proc. więcej. Największymi reklamodawcami w 2011 r. były firmy: PTC, UIP i TVN.

Zmiany na rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce zaszły również w ujęciu geograficznym. Rok 2011 roku charakteryzował się wzrostem wydatków na reklamy zewnętrzne w Warszawie. Stołeczny rynek osiągnął w ubiegłym roku wartość 47,7 proc. rynku ogólnopolskiego, wobec 45,1 proc. w r. 2010. Wzrost inwestycji odnotował również rynek wrocławski i łódzki. Spadki nastąpiły na rynku katowickim, poznańskim i trójmiejskim.

fot. mat. prasowe

Wydatki na kampanie wielkoformatowe w poszczególnych miastach

W skali całego roku rynek stołeczny uzyskał udział 47,7%


Mimo spadku obrotów, średnia cena transakcyjna wykorzystanego nośnika wzrosła o 5,9 proc. i wyniosła w 2011 r. 53 098 zł.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: