Marki kojarzone z Euro 2012
2012-02-22 11:02
Marki kojarzone z drużyną narodową © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Które marki najbardziej skorzystały na Euro 2012?
Marką najczęściej wskazywaną spontanicznie, z którą kojarzy nam się reprezentacja Polski jest Biedronka. Blisko co czwarty badany skojarzył Biało-Czerwonych z siecią tych sklepów. Tę markę sklepów wskazało 25 proc. badanych. Istotny procent Polaków wie także, w stroje jakiej marki ubrani są nasi reprezentanci. Firma Nike kojarzona jest z reprezentacją przez 18 proc. Polaków.Natomiast prawie 10-ciu proc. Polaków reprezentacja w piłce nożnej nie kojarzy się z żadną marką lub firmą.
fot. mat. prasowe
Marki kojarzone z drużyną narodową
Jakie marki Polacy kojarzą z Mistrzostwami?
Najczęściej wymieniane marki, z którymi kojarzymy Euro 2012 to: Adidas, Nike, Coca-cola, Warka, PKN Orlen, Orange, Biedronka i McDonald's. O ile jednak takie marki, jak Adidas, Nike, Coca-cola, Warka czy Orange, Polacy słusznie powiązali z Euro 2012, to już np. Orlen, czy Sony, które nie prowadzi żadnych działań sponsoringowych (współpracuje ze sponsorem Orange, w którego loterii biletowej można wygrać smartfony Sony Ericsson) uplasowało się w badaniu znacznie wyżej niż Sharp – globalny sponsor UEFA Euro 2012.
Marką odzieżową najbardziej kojarzącą się respondentom z mistrzostwami są ex aequo marki Adidas i Nike (po 30 proc.) Markę Puma skojarzyło z mistrzostwami niemal 10 proc. respondentów.
fot. mat. prasowe
Marki odzieżowe kojarzone z EURO 2012
Marki piwowarskie
Najbardziej kojarzące się z Euro 2012 marki z branży piwowarskiej to: Warka (20 proc.) – sponsor reprezentacji, Carlsberg (13 proc.) – globalny sponsor mistrzostw, Tyskie (12 proc.), które, co ciekawe, było sponsorem polskiej reprezentacji, ale wycofało się w 2009 roku.
fot. mat. prasowe
Marki piwowarskie kojarzone z EURO 2012
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)