Marki kojarzone z Euro 2012
2012-02-22 11:02
Przeczytaj także: Które marki najbardziej skorzystały na Euro 2012?
Marki spożywcze
Z marek spożywczych zdecydowanie najlepiej wypada Coca-cola, którą z mistrzostwami skojarzyło aż 40 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znalazł się producent chipsów Lays i Pepsi (odpowiednio 8 proc. i 7 proc.). Tu zauważyć możemy ciekawą prawidłowość. Polacy zazwyczaj zasiadają od oglądania meczów przed telewizorem zaopatrując się wcześniej w piwo, napoje i przekąski. Najpopularniejsze produkty z tych kategorii, pomimo, że nie są sponsorami mistrzostw i tak kojarzone są przez badanych z turniejem.
fot. mat. prasowe
Marki spożywcze kojarzone z EURO 2012
Dla 40% Polaków EURO 2012 kojarzy się z Coca-Colą
Marki motoryzacyjne
Pośród marek motoryzacyjnych najczęściej wymienianą marką, kojarzącą się z Euro 2012, jest PKN Orlen, który z mistrzostwami skojarzyło 26 proc. respondentów. Daleko w tyle pozostały inne marki motoryzacyjne. Co ciekawe, oficjalni globalni sponsorzy mistrzostw: marka Castrol oraz marki samochodowe Kia oraz Hyundai, uzyskały odpowiednio tylko 3 proc., 4 proc. i 7 proc.. Jest to dość niski wynik jak na poziom zaangażowania sponsoringowego tych marek.
fot. mat. prasowe
Marki motoryzacyjne kojarzone z EURO 2012
37% Polaków nie kojarzy EURO 2012 z żadną marką motoryzacyjną
Marki telekomunikacyjne
W branży telecomów najbardziej wiązaną z Euro 2012 marką jest Orange, którą powiązało z mistrzostwami 25 proc. Polaków oraz TP SA – 19 proc.. Co ciekawe na trzeciej pozycji znalazła się marka T-Mobile, która angażuje się w sponsoring sportowy, nie jest jednak sponsorem ani Reprezentacji ani samych Mistrzostw. W przypadku tej marki zasadniczą rolę odegrały na pewno szeroko zakrojone działania komunikacyjne związane z rebrandingiem, które spowodowały, że marka stała się powszechnie rozpoznawalna. Marka może być także kojarzona ze sportem, ponieważ jest sponsorem polskiej ekstraklasy i superpucharu – meczu, który miał zainaugurować otwarcie Stadionu Narodowego.
fot. mat. prasowe
Marki telekomunikacyjne kojarzone z EURO 2012
Z EURO 2012 najbardziej kojarzy się Orange
![Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023 Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/marki/Biedronka-Allegro-i-Lidl-liderami-YouGov-Ad-Awareness-2023-258126-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)