Marki kojarzone z Euro 2012
2012-02-22 11:02
Przeczytaj także: Które marki najbardziej skorzystały na Euro 2012?
Marki RTV
Jeśli chodzi o marki sprzętu RTV, Polacy w kontekście Euro 2012 najczęściej wymieniają markę Sony (15 proc.), która, co ciekawe, nie sponsoruje Mistrzostw ani Reprezentacji, natomiast marka Sharp – globalny sponsor mistrzostw, jest kojarzona z Euro 2102 tylko przez 5 proc. badanych. Także wyżej niż Sharp plasują się marki Panasonic, Samsung oraz Playstation (odpowiednio: 8 proc., 7 proc. oraz 7 proc.).
fot. mat. prasowe
Marki sprzętu RTV kojarzone z EURO 2012
43% Polaków nie umie powiązać marki RTV z EURO 2012
Marki bankowe
Z marek działających na rynku usług bankowych tymi, które Polacy najczęściej kojarzą z ME 2012 są: Pekao SA (9 proc.), MasteCard (10 proc.), i PKO BP (8 proc.). Pekao SA jest oficjalnym bankiem mistrzostw i sponsorem narodowym, MasterCard to od niedawna sponsor narodowy.
fot. mat. prasowe
Marki bankowe kojarzone z EURO 2012
43% Polaków nie umie powiązać marki bankowej z EURO 2012
Sklepy i restauracje
Polacy zapytani o marki sieci sklepów i restauracji, które kojarzą im się z mistrzostwami mieli stosunkowo najmniejszy problem z wymienieniem marki lub firmy. 32 proc. respondentów kojarzy mistrzostwa z Biedronką, a niemal 25 proc. z siecią restauracji McDonald’s.
fot. mat. prasowe
Marki restauracyjne kojarzone z EURO 2012
25% Polaków kojarzy EURO 2012 z Mc Donald's
Wyniki dotyczące form aktywności polskich konsumentów przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej są częścią większego projektu realizowanego wspólnie przez On Board PR Ecco Network oraz Instytut Badania Opinii Homo Homini. Dane dotyczące innych obszarów będą udostępniane bezpłatnie jeszcze w marcu b.r. jako raport „Euro 2012: Czy Euro opłaci się sponsorom?”.
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2012 roku, na terenie całego kraju, na reprezentatywnej liczbowo grupie 2425 Polaków, w wieku powyżej 18 lat. Badanie przeprowadzoną metodą standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych w technice CATI. Ze względu na badany przedmiot, za wyróżnik popularności tematu (względem płci), przyjęto chęć udziału w pomiarze, nie stosując wag stratyfikacyjnych wyrównujących udział danej płci w badaniu do populacji generalnej. Tym samym notuje się zainteresowanie mężczyzn na poziomie 70 proc. (48 proc. w populacji generalnej) i kobiet na poziomie 30 proc.(52 proc. w populacji generalnej).
![Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023 Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/marki/Biedronka-Allegro-i-Lidl-liderami-YouGov-Ad-Awareness-2023-258126-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)