Employer branding a rekrutacja pracowników
2012-02-27 13:55
Przeczytaj także: Employer branding w pigułce
Jesteśmy w Internecie
Popularne ostatnio powiedzenie głosi: „Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz”, warto więc poświęcić trochę uwagi naszej stronie internetowej, a w szczególności zakładce „Kariera”, jak również innym typom obecności w mediach. Ważne by każda firmowa strona przedstawiała informacje przydatne i jak najbardziej aktualne. W dzisiejszych czasach Internet stał się podstawowym źródłem zdobywania wiedzy, dlatego jest jednym z pierwszych miejsc, w których kandydat szuka pracy a klient produktu. Tworząc stronę internetową, bądź profile na portalach społecznościowych powinniśmy dostosować je do naszej grupy docelowej. W przypadku rekrutacji z pewnością docenione zostaną szczegółowe informacje dotyczące jej organizacji, etapy rekrutacji oraz zakładana ścieżka kariery. Ważne by przedstawiana oferta zawierała zarówno plusy, jak i minusy danego stanowiska. Nie zaszkodzi umieścić kilku zdań na temat wartości wyznawanych w firmie, przykładowych stawek wynagrodzenia oraz cech charakterystycznych dla danej organizacji, gdyż dzięki temu stanie się ona bardziej transparentna i godna zaufania. Zakładka „Kariera” powinna dawać możliwość komunikacji pomiędzy firmą a zainteresowanym. Warto przemyśleć na przykład umieszczenie formularza pozwalającego na składanie aplikacji na stanowiska w firmie również poza okresem rekrutacji.
Coraz częściej pojawiają się opinie, iż strony o karierze przegrywają z portalami społecznościowymi. Należy jednak co do tych informacji zachować pewna dozę ostrożności. Nie wszyscy bowiem zainteresowani nasza oferta korzystają z portali typu Facebook bądź nie maja do nich zaufania w sprawach biznesowych. Dlatego powinny stanowić one tylko uzupełnienie naszych zadbanych stron internetowych. Pamiętać należy jednak, że nic nie zastąpi nam osobistego kontaktu i rozmowy „na żywo”. Nie powinniśmy rezygnować więc z obecności na różnego rodzaju targach i promocjach.
Employer branding należy przyjąć jako działania długoterminowe i nie można ograniczać ich wyłącznie do działań rekrutacyjnych. Ale o tym w kolejnej części.
1 2
oprac. : Monika Kremblewska / YPI Consulting
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)