EURO 2012 a zakupy Polaków
2012-02-27 10:35
Przeczytaj także: Sprzęt elektroniczny na wakacje 2012
Przy odpowiednio rozegranym planie marketingowym mogą zyskać przedstawiciele tych firm i marek, które zaangażowane są w działania sponsorskie UEFA Euro 2012 i pozostają w związku z najbardziej popularnymi produktami” – wyjaśnia Tomasz Lis, dyrektor działu Retail&Entertainment w On Board PR – "Pozostaje jednak nadal olbrzymia grupa konsumentów, którzy są niezdecydowani, a to prawie 10-cio proc. potencjał do zagospodarowania”.
Na mnie to nie działa
Jak wynika z badania On Board PR i Homo Homini Polaków do zakupów nie przekonuje również fakt, że dana firma lub marka sponsoruje polską reprezentację piłkarską. Dla 78 proc. nie jest to czynnik, który by w znaczący sposób przesądzał o dokonaniu zakupu. Polacy również nie czują, aby poprzez zakup danego produktu wspierali drużynę narodową. Natomiast jedynie niewiele ponad 1/5 twierdzi, że logo sponsora reprezentacji umieszczone na produktach ma wpływ na ich decyzję zakupową.
„O jednej rzeczy trzeba pamiętać – deklaracje często nieco odbiegają od rzeczywistości, działa tu bardziej ogólny mechanizm powodujący, że niechętnie przyznajemy się, iż jesteśmy podatni na wpływ reklam i innych przekazów medialnych, dodatkowo wpływ ten może pozostawać nieuświadomiony i przez to niezauważalny dla samych zainteresowanych, a co za tym idzie nie odnotowany w pomiarze. Pytani, czy reklamy wpływają na to, co kupujemy najczęściej twierdzimy, że nie, podczas, gdy większość kampanii reklamowych przynosi oczekiwane efekty” – komentuje Tomasz Lis, Head Of Department Retailing&Entertainment w On Board PR.
fot. mat. prasowe
Sponsoring Euro 2012 a decyzje zakupowe Polaków
Wyniki dotyczące form aktywności polskich konsumentów przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej są częścią większego projektu realizowanego wspólnie przez On Board PR Ecco Network oraz Instytut Badania Opinii Homo Homini. Dane dotyczące innych obszarów będą udostępniane bezpłatnie jeszcze w marcu b.r. jako raport „Euro 2012: Czy Euro opłaci się sponsorom?”.
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2012 roku, na terenie całego kraju, na reprezentatywnej liczbowo grupie 2425 Polaków, w wieku powyżej 18 lat. Badanie przeprowadzoną metodą standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych w technice CATI. Ze względu na badany przedmiot, za wyróżnik popularności tematu (względem płci), przyjęto chęć udziału w pomiarze, nie stosując wag stratyfikacyjnych wyrównujących udział danej płci w badaniu do populacji generalnej. Tym samym notuje się zainteresowanie mężczyzn na poziomie 70 proc. (48 proc. w populacji generalnej) i kobiet na poziomie 30 proc.(52 proc. w populacji generalnej).
Przeczytaj także:
Codzienne zakupy według Polaków
1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
preferencje zakupowe, decyzje zakupowe, badania internautów, badania konsumentów, zakupy Polaków, EURO 2012
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)