Kadra zarządzająca w social media I 2012
2012-02-27 12:38
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media XII 2011
Bankowość
Najczęściej w kontekście branży bankowej mówiono o Zbigniewie Jagiełło (PKO BP). Nazwisko szefa banku pojawiało się głównie w kontekście Wektora, nagrody, przyznawanej przez Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej.
Wektora 2011 Zbigniewowi Jagiełło przyznano „za spektakularny sukces PKO Banku Polskiego w czasach kryzysu finansowego i ostrej konkurencji, za wizję rozwoju banku i skuteczne umacnianie pozycji lidera na rynku Europy Środkowo-Wschodniej”.
Ubezpieczenia
Najwyżej wśród bossów firm ubezpieczeniowych w mediach uplasował się Andrzej Klesyk, szef PZU. Media cytowały jego wypowiedzi na temat zainteresowania PZU akwizycjami za granicą oraz zapewnienie, że PZU nie jest zainteresowane przejęciem większościowego pakietu akcji banku w Polsce.
Najpierw w prasie, potem w Internecie
Mimo że 90 proc. analizowanych materiałów ukazało się w Internecie, to artykuły i wywiady prasowe były często pierwotnym źródłem informacji o szefach polskiego biznesu. Okazuje się, że i w przypadku mediów może sprawdzać się zasada Pareto – mniejszość informacji zamieszczonych w prasie może być przyczynkiem dla większości publikacji w Internecie.
Z kolei dyskusja w mediach społecznościowych to na tym tle tylko 4 proc. całości publikacji. Rozmowy w kontekście szefów firm toczyły się najczęściej na specjalistycznych forach – forum.parkiet.com oraz forum.stockwatch.com.
fot. mat. prasowe
TOP 5 udział w mediach
Informacje o badaniu
Bossowie powrócili po latach w nowej, społecznościowej odsłonie w ramach projektu Kompas Social Media. Badanie wykonano na podstawie 2 322 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm ( pełna lista firm w raporcie). Raport obejmuje okres od 1 do 31 stycznia 2012 roku. Wyselekcjonowano również wzmianki na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)