Szukanie pracy a opinie o firmie w Internecie
2012-03-01 10:59
Czy sprawdzasz opinie o potencjalnym pracodawcy w Internecie? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Dbaj o wizerunek firmy w Internecie
Fora internetowe to prawdziwa kopalnia informacji. Można z nich dowiedzieć się, która pralka psuje się najczęściej, jaki krem najlepiej odżywia skórę, która pizzeria oferuje smaczne i tanie jedzenie. Poza takimi stricte użytkowymi danymi, internauci równie chętnie dzielą się wiedzą na temat tego, jak pracuje się u danego pracodawcy. Czy kandydaci do pracy korzystają z takich informacji i w jaki sposób?Z przeprowadzonej w styczniu przez portal Praca.pl ankiety, w której udział wzięło 1045 użytkowników serwisu wynika, że zaledwie 14% pracowników i kandydatów nie ma w zwyczaju sprawdzać opinii na temat pracodawcy w Internecie. Pozostali „googlują” przyszłe firmy. Co trzeci kandydat sprawdza opinie o firmie w sieci jeszcze zanim prześle swoje CV. Nieco większa część (37%) robi to tuż przed rozmową kwalifikacyjną, a 16% za wyszukiwanie opinii zabiera się kiedy już otrzyma ofertę pracy.
fot. mat. prasowe
Czy sprawdzasz opinie o potencjalnym pracodawcy w Internecie?
A czy to, co kandydaci znajdą w Internecie może mieć wpływ na decyzję o podjęciu pracy u danego pracodawcy? Ankieta Praca.pl mówi że tak! Co trzeci kandydat zrezygnowałby z oferty pracy w firmie, która cieszy się złą opinią jako pracodawca. Dla ponad połowy (53%) znalezione w Internecie informacje byłyby przyczynkiem do tego, by zachować większą czujność. Jeśli będą wiarygodne, to kandydaci również zrezygnują z oferty pracy. Zaledwie 14% kandydatów, do opinii znalezionych w Internecie, nie przywiązuje wagi (bądź opinii tych nie szuka).
Michał Filipkiewicz - specjalista ds. marketingu w Praca.pl zauważa: „Indywidualni użytkownicy znacznie szybciej niż organizacje odkryli siłę Internetu. Opiniami – zwłaszcza krytycznymi – dzielą się chętnie. Nadal działa przecież mit anonimowości w Internecie. Dopiero od niedawna firmyzaczynają zwracać uwagę na to, że ich pracownicy publikują informacje na temat firmy, które odbijają się na wizerunku pracodawcy. A pracownicy piszą już od lat. Wpisując takie frazy jak „opinie o pracodawcy” w wyszukiwarkę, znajdziemy przynajmniej kilka serwisów zbudowanych specjalnie po to, by się opiniami o swoim szefie czy firmie dzielić.”
A opinie w większości są negatywne. Większa ilość krytycznych uwag na temat pracodawców niż uwag pozytywnych nie dziwi. Krzysztof Kirejczyk, prezes Praca.pl zwraca uwagę na starą zasadę: „niezadowolony klient poskarży się dziewięciu osobom. Zadowolony powie o tym jedynie pięciu. Pracownik jest jak klient – jeśli jest sfrustrowany to większe są szanse, że się tym podzieli na forum – również internetowym.”
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)