Polacy a usługi assistance 2012
2012-03-12 00:20
Przeczytaj także: Polacy a usługi assistance
Wyniki IV Ogólnopolskiego Badania Assistance pokazują, że świadomość dotycząca usług assistance wśród Polaków rośnie z roku na rok. W obecnym badaniu posiadanie tych usług zadeklarowało 30% Polaków. To o 2 punkty procentowe więcej niż rok wcześniej. Wciąż najbardziej popularną usługą jest assistance samochodowy, który ma już 92% osób posiadających assistance. Assistance domowy posiada 18% osób, assistance medyczny - 16%. Assistance podróżny wskazało 12% posiadaczy assistance.Również coraz więcej Polaków korzysta z usług assistance. W tegorocznym badaniu 31% właścicieli pakietów assistance zadeklarowało korzystanie z tego typu usług. Jest to wynik wyższy od zeszłorocznego o 3 punkty procentowe. Ponadto, niemal wszyscy respondenci (90%), którzy korzystali z usług assistance byli zadowoleni z poziomu obsługi.
fot. mat. prasowe
Jakie ubezpieczenie assistance Pan/-i posiada?
12% Polaków posiada assistance podróżny
Według badanych, usługi assistance najczęściej dodawane były do ubezpieczeń AC lub OC (84% wskazań). W pozostałych przypadkach stanowiły one dodatek do ubezpieczenia domu lub mieszkania (11%), produktu bankowego (10%), wykupionego samodzielnie ubezpieczenia turystycznego (8%) oraz gwarancji producenckiej samochodu (5%). Podczas badania ankietowani pytani byli również, czy posiadane usługi assistance były oferowane im nieodpłatnie. Zarówno przy ubezpieczeniach samochodowych, jak i mieszkaniowych usługi assistance w 45% przypadków oferowane były respondentom nieodpłatnie, zaś w ofertach bankowych wskaźnik ten wynosił 62%.
fot. mat. prasowe
Zadowolenie z otrzymanych usług assistance
4% Polaków jest zdecydowanie niezadowolonych z usług assistance
Produkty bankowe to popularne źródło usług assistance. Według wskazań respondentów, najczęściej usługi te oferowane są wraz z kontem bankowym (65%) i kartą kredytową (17%). Kolejne popularne produkty powiązane z usługami assistance to kredyt gotówkowy (8%) i karta debetowa (6%). Jeżeli chodzi o zakres usług assistance dostępnych w ramach produktów bankowych, to klienci banków najczęściej otrzymywali assistance medyczny (62%), fachową pomoc domową (54% ankietowanych), zaś assistance samochodowy otrzymało 51% badanych.
Ankietowani w większości (78%) uznali, iż produkt bankowy zyskuje na atrakcyjności, gdy oferowany jest wraz z ubezpieczeniem assistance. Ponadto, ponad połowa badanych (53%) zadeklarowała, że otrzymując od banku bogaty pakiet assistance, skłonna jest skorzystać również z innych usług tegoż banku.
![Polacy a usługi assistance 2017 [© peterzayda - Fotolia.com] Polacy a usługi assistance 2017](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ubezpieczenia/Polacy-a-uslugi-assistance-2017-202950-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)