eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyProcesy biznesowe ograniczają procesy decyzyjne

Procesy biznesowe ograniczają procesy decyzyjne

2012-03-14 00:05

Niesprzyjające podejmowaniu decyzji środowiska zostały wskazane jako główna bariera rozwoju przez przedsiębiorców produkcyjnych na całym świecie, według ankiety przeprowadzonej wśród 378 przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej, lotniczej, nowoczesnych technologii i elektroniki oraz urządzeń przemysłowych, przez IDC Manufacturig Insights, sponsorowanej przez firmę Infor. Dokument white paper - In Pursuit of Operational Excellance: Accelerating Business Change Through Next Generaton ERP wykazuje, że aby osiągnąć wzrost, przedsiębiorcy wytwórczy muszą analizować wszystkie dostępne informacje, w celu maksymalizacji podejmowania poinformowanych decyzji, oraz oceniać wpływ tych decyzji na biznes. Natomiast nieodpowiednie systemy oraz słaba integracja danych i partnerów są przeszkodami dla usprawnienia procesu decyzyjnego.

Przeczytaj także: Zarządzanie firmą: efektywność kosztowa to podstawa

Dokument podkreśla, że obecnie procesy biznesowe i systemy IT ograniczają procesy decyzyjne, konieczne dla osiągnięcia doskonałości operacyjnej – twierdzi tak 60% przedsiębiorców produkcyjnych. Brak funkcjonalności opartych na współpracy w formie sieci społecznościowej w systemach ERP, jest szczególnie uciążliwy w kreowaniu środowiska sprzyjającego procesom decyzyjnym. Zapytani o listę funkcjonalności jakie chcieliby w przyszłości zobaczyć, przedsiębiorcy wskazali szybsze procesy biznesowe, dostęp do informacji w czasie rzeczywistym i usprawnioną współpracę jako kluczowe elementy prowadzące do poprawy wydajności pracy i procesów decyzyjnych.

Najważniejsze fakty:
  • Według dokumentu white paper bariery dla poprawy procesów decyzyjnych różnią się w zależności od branży. Przedsiębiorstwa z sektora lotniczego oraz produkcyjnego za największe wyzwanie uważają niewspółmierne w różnych systemach dane (odpowiednio 67% i 68%). Firmy motoryzacyjne wskazują na nieodpowiednią integrację partnerów (77%), podczas gdy branża nowoczesnych technologii i elektroniki umiejscawia problem w niewłaściwych danych bądź też ich braku (64%).
  • Szybsze procesy biznesowe (85%), dostęp do informacji w czasie rzeczywistym (60%) oraz lepsza współpraca (60%) są wskazywane jako kluczowe dla poprawy środowiska decyzyjnego przez przedsiębiorców z wszystkich branż we wszystkich regionach.
  • Współpraca i sieci społecznościowe odgrywają coraz ważniejszą rolę w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Ich niedorozwój jeszcze nie jest postrzegany jako największe ograniczenie – tylko 4% ankietowanych wymieniło je na pierwszym miejscu – we wszystkich badaniach uzyskały drugą pozycję jeśli chodzi o największe ograniczenia istniejących systemów ERP, zwiastując nowe miejsce społecznościowego ERP w miejscu pracy, w odniesieniu do efektywności biznesu. Ponadto, 35 procent respondentów stwierdziło, że rozwiązania mobilne i sieci społecznościowe całkowicie przekształcą sposób ich pracy w przyszłości.
  • Biorąc pod uwagę najbliższe trzy lata, szybkość będzie kluczowa dla przedsiębiorstw produkcyjnych. Szybsze reagowanie na potrzeby zmian płynące ze strony biznesu, szczególnie w branży lotniczej (71%), oraz nowoczesnych technologii i elektroniki (78%), a także upraszczanie procesów, tak aby uzyskać jak najlepszy wynik operacyjny (72%) znajdują się na szczycie listy życzeń firm wytwórczych. Bardziej szczegółowy wgląd w dany aspekt czy proces (58%) i usprawniona współpraca (42%) również są powszechnie wymieniane wśród średnioterminowych i krótkoterminowych potrzeb z zakresu ERP.

“W obliczu spowolnionego wzrostu gospodarczego, przedsiębiorcy starają się bronić się szybkością i sprawnością wszystkich aspektów swoich działań,” powiedział Pierfrancesco Manenti, Dyrektor IDC Manufacturig Insights na region EMEA. ”Jednak choć organizacje wiedzą, że szybkie reagowanie jest kluczem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, są wstrzymywane przez nieudolne środowiska decyzyjne, ograniczające ich zdolność do szybkiego reagowania. Już w niedalekiej przyszłości będzie to po prostu nieakceptowalne, gdyż perspektywicznie myślące firmy muszą się opierać na systemach ułatwiających szybsze, oparte na współpracy, procesy decyzyjne, wspierające innowacyjne strategii rozwoju.”

“Jest zrozumiałe, że lepszy proces obiegu informacji i podejmowania decyzji wpływa pozytywnie na prowadzenie biznesu. Biorąc pod uwagę niski wzrost gospodarczy, potrzeba usprawnień nigdy nie była większa,” powiedział Andrew Kinder, Dyrektor Marketingu Produktu, Infor. “Dzięki połączeniu danych transakcyjnych I informacji kontekstowych, technologia może nie tylko poprawiać szybkość, ale i jakość procesów decyzyjnych. Warte podkreślenia jest, że przedsiębiorcy po raz pierwszy wskazują sieci społecznościowe jako integralny komponent usprawniania procesu podejmowania decyzji. Ponad jedna trzecia badanych uważa, że wzrost znaczenia mediów społecznościowych umożliwia im zmianę sposobu myślenia i faktycznie przekształca sposób w jaki pracują.”

Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono w październiku 2011 roku, wśród przedsiębiorców produkcyjnych ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Brazylii, Australii, Chin, Indii, Japonii, Kataru, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Rosji.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: