IBM Content Manager wyróżniony
2003-01-28 00:20
Firma consultingowa Frost & Sullivan specjalizująca się w zagadnieniach rozwoju branży informatycznej przyznała IBM tytuł Firmy Roku w zakresie Digital Content Management (zarządzania cyfrową treścią). Frost & Sullivan nagrodził IBM za kompleksową ofertę, czołową pozycję w zakresie technologii oraz działania na rzecz propagowania rozwiązań open standards.
Po przeprowadzeniu dogłębnych wywiadów z użytkownikami rozwiązań IT, ekspertami branży i różnymi dostawcami, specjaliści Frost & Sullivan zdecydowali się wyróżnić IBM jako lidera rynku, którego oferta w zakresie zarządzania cyfrową treścią w najpełniejszy sposób wspiera klientów w rozwiązywaniu ich problemów w złożonym środowisku informatycznym.
Analitycy Frost & Sullivan podkreślili, że połączenie doświadczeń IBM w tej branży z działaniami firmy na rzecz otwartych standardów zapewnia klientom elastyczność w zarządzaniu cyfrowymi treściami. Docenili oni całościową ofertę oprogramowania IBM, na które składają się: Content Manager, EMMS (Electronic Media Management System, czyli rozwiązanie do zarządzania prawami cyfrowymi) oraz WebSphere Portal. Elementy te zostały uznane jako najlepsze w całej branży narzędzia pomagające firmom uporać się z rosnącą liczbą dokumentacji biznesowej.
Opracowana przez IBM technologia digital content management jest rozwiązaniem, umożliwiającym klientom konwertowanie wszelkich informacji do formy cyfrowej, zarządzanie nimi oraz korzystanie z nich bez względu na ich lokalizację.
Według firmy badawczej Meta Group rynek oprogramowania do zarządzania cyfrową treścią jest szybko rosnącym segmentem branży IT: do 2004 roku jego wartość powinna przekroczyć 10 miliardów dolarów, a rozwiązania tego typu będą w tym czasie stosowane w prawie wszystkich (95%) spośród 2000 światowych firm. Inna firma badająca rynek IT, Gartner Group przeprowadziła w ubiegłym roku ankietę, w której dyrektorzy działów IT uznali content management za jeden ze swoich priorytetów (ważniejsze okazały się jedynie kwestie bezpieczeństwa informatycznego).
IBM dostrzega i wykorzystuje możliwości rozwijającego się rynku: w trzecim kwartale 2002 roku obroty firmy w zakresie oprogramowania content management wzrosły o 20% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Wyniki ostatniego kwartału były jeszcze lepsze (wzrost obrotów o 29%), co pozwoliło na osiągnięcie 26-procentowego wzrostu w ciągu całego 2002 roku. W tym kontekście IBM planuje w bieżącym roku zwiększyć o 25% nakłady na badania i rozwój w obszarze rozwiązań content management. Co więcej, liczba specjalistów IBM zajmujących się sprzedażą tego typu oprogramowania ma wzrosnąć o połowę.
Informacja o nagrodzie Frost & Sullivan dla IBM zbiegła się w czasie z ogłoszeniem dalszych wdrożeń rozwiązań IBM Content Manager w sektorze publicznym. Dwie instytucje - firma KMD (dostawca technologii informatycznych w Danii) oraz holenderska Biblioteka Narodowa - zdecydowały się na rozwiązania IBM służące do zarządzania cyfrową treścią.
Firma KMD wybrała technologię IBM dla swojego systemu e-government ("elektronicznego rządu") tworzonego w Danii. Nowa infrastruktura ma pomóc instytucjom samorządowym w Danii podnieść wydajność pracy, usprawnić obsługę interesantów i zredukować koszty papieru. Nowy system do zarządzania cyfrową treścią jest oparty na oprogramowaniu IBM Content Manager i stanowi największe tego typu przedsięwzięcie w krajach skandynawskich.
Holenderska Biblioteka Narodowa uruchomiła system mediów cyfrowych służący do przechowywania milionów dokumentów elektronicznych, włączając w to historyczne książki i czasopisma utrwalone w postaci cyfrowej. Dotąd bogate zbiory biblioteki były gromadzone na licznych CD-romach, dyskietkach i dyskach optycznych. Obecnie miliony tomów są cyfrowo przechowywane w nowym systemie o pojemności 500 terabajtów.
Według analityków rynku informatycznego, wsparcie dla przedsięwzięć e-government ma tendencję wzrostową. Firma badawcza Gartner Group szacuje, że w samych Stanach Zjednoczonych rządowe i samorządowe wydatki na IT będą rosły i w 2005 roku przekroczą 56 miliardów dolarów.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
frost & sullivan, zarządzania cyfrową treścią, digital content management, ibm content manager