Ważność pozycji w Google
2005-03-09 01:44
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Na tropie wysokich pozycji w Google, czyli jak dobierać frazy kluczowe?
W celach zbadania zachowania internautów ludzie z laboratorium Eyetools w San Francisko przedstawili 50 osobom 5 różnych sytuacji, w których musieli oni użyć wyszukiwarki. Na wyszukiwarke zostało wybrane Google.fot. mat. prasowe
Postrzegalność poszczególnych partii informacji wraz ze zniżaniem się ku dołowo strony drastycznie spada, tak mniej więcej przedstawia się stosunek poszczególnych partii strony:
1 - 100%
2 - 100%
3 - 100%
4 - 85%
5 - 60%
6 - 50%
7 - 50%
8 - 30%
9 - 30%
10 - 20%
Tak oto stopniowo spada procent postrzegalności odpowiednich wyników wyszukiwania przez internautów. Jak nie trudno zauważyć- część górna strony strony postrzegana jest w 100 procentach przy 20-to procentowym postrzeganiu dolnych elementów.
W przypadku linków sponsorowanych najbardziej rzucają się w oczy dwa pierwsze linki, trzeci oraz czwarty są chwytane w niewielkim stopniu. Linki sponsorowane zlokalizowane głównie po prawej stronie postrzegane są w obszarze przypominającym literę F.
Dla porównania, w takim stopniu postrzegane są linki sponsorowane:
1 – 50%
2 – 40%
3 – 30%
4 – 20%
5 – 10%
6 – 10%
7 – 10%
8 – 10%
oprac. : Przemysław Strzałka / Webdiary.pl