Polskie stadiony na Euro w Internecie
2012-03-23 13:43
Stadiony na Euro © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ile miasta gospodarze zyskały podczas Euro 2012?
O polskich stadionach przygotowywanych na Euro 2012 pisze się w Internecie bardzo dużo – od początku roku pojawiło prawie 38 tys. publikacji na ten temat. Medialną gwiazdą wśród stadionów jest bez wątpienia Narodowy w Warszawie, bohater prawie 29 tys. materiałów. Kolejnymi najczęściej opisywanymi stadionami były obiekty znajdujące się we Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu. „Zdążymy na Euro” - te słowa: w wersji pytającej, wątpiącej, oznajmującej, a nawet triumfalnej, pojawiły się w Internecie prawie 1,4 tys. razy. Niemal 1000 materiałów omawiało nagły wzrost cen najmu nieruchomości: mieszkań, pokoi i apartamentów w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami.fot. mat. prasowe
Stadiony na Euro
Piłka jest okrągła
Stadion to naturalnie piłka nożna, nie ma więc lepszego tematu na początek, niż rozgrywki. W analizowanym okresie najczęściej pisano o meczu Polski z Portugalią. Od 1 stycznia do 22 marca media zdążyły ten pojedynek zapowiedzieć, zrelacjonować i omówić w łącznie ponad 8,3 tys. przekazów. Kolejne medialne mecze również wiążą się z warszawskim stadionem: o starciu Wisły i Lecha napisano ok. 5,6 tys. razy. Mecz Polska – Grecja stał się inspiracją dla 1,6 tys. przekazów. Tuż za podium uplasował się mecz Polski z Czechami, który rozegrany zostanie we Wrocławiu, a wspomniany został w ponad 500 materiałach. Piłka nożna nie jest jednak jedynym sportem, dla którego areną może być stadion. Pojedynek Adamek – Kliczko, który odbył się na wrocławskim obiekcie, również doczekał się kilkudziesięciu publikacji w Internecie.
Na stadionie – koncert Madonny albo… chrzciny
Madonna – to niekwestionowana gwiazda porównania popularności artystów, którzy występują na terenie stadionów. Prawie 800 publikacji na temat koncertu Madonny było prawdziwym nokautem dla Coldplay, który zapowiedziany został w niespełna 400 tekstach. Kilkudziesięciu publikacji doczekał się koncert Georga Michaela, który miał miejsce we Wrocławiu. Za zdarzenie kulturalne uznać też można samo otwarcie Stadionu Narodowego. O imprezie inaugurującej działanie tego obiektu napisano prawie 9,5 tys. razy, przy czym ponad 50 publikacji oceniało wydarzenie jako „skromne”, z uwagi na brak gwiazd światowej sławy. W niemal 30 materiałach pojawiła się informacja, że wrocławski stadion można wynająć do celów prywatnych: na niezapomniane chrzciny, urodziny czy prywatki. Stadion Narodowy był świadkiem wręczenia Wektorów 2011 – nagród Pracodawców RP, co znalazło odzwierciedlenie w 70 publikacjach.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)