Użyteczność stron internetowych wymaga zmian
2012-03-26 00:05
Wpływ na decyzję o zakupie w sklepie internetowym © fot. mat. prasowe
Nawet połowa stron internetowych w Polsce nie spełnia standardów użyteczności. Na bakier z usability są sklepy internetowe, serwisy miast, witryny partii politycznych. Zdaniem ekspertów - sytuacja się poprawia, choć do ideału jeszcze bardzo, bardzo daleka droga - pisze Interaktywnie.com w najnowszym raporcie.
Przeczytaj także: Polskie firmy i ich obecność w Internecie
Nawet co druga strona www w Polsce nie spełnia podstawowych standardów użyteczności - oszacowała pod koniec lutego firma Cal.pl, dostawca usług internetowych. Prawie co trzeci internauta narzeka przede wszystkim na przeładowanie graficznymi wodotryskami. Tymczasem sama graficzna atrakcyjność - choć ważna - to za mało.Za takim postawieniem sprawy przemawiają twarde statystyki. Przeprowadzone przez amerykańską agencję Oneupweb badania, opublikowane w raporcie "Revolutionizing Website Design: The New Rules of Usability", nie pozostawiają złudzeń nikomu, kto zajmuje się w sieci handlem. Od stopnia użyteczności zależy to czy klient złoży zamówienie, czy pójdzie do konkurencji.
- Kiedy mówimy o użyteczności stron WWW, mówimy zawsze o twardych liczbach. To, czy strona jest dobrze zaprojektowana, można zbadać za pomocą takich parametrów, jak długość przebywania użytkownika w witrynie, wskaźniku konwersji czy porzuceń - wylicza Michał Trziszka, CEO firmy INFO-CAL. - Odwołując się do klasycznych przykładów przywoływanych w literaturze przedmiotu, można wspomnieć o witrynie Breastcancer.org, która po procesie wprowadzania zmian związanych z użytecznością odnotowała następujące zmiany: wzrost o 117 procent ruchu na stronie, 41 procent więcej nowych rejestracji oraz skrócenie czasu potrzebnego na zarejestrowanie się o 53 procent.
fot. mat. prasowe
Wpływ na decyzję o zakupie w sklepie internetowym
Wiedza nie jest nowa, jednak rodzimym sklepom internetowym, których działa już w polskiej sieci około 11 tysięcy, i w których - według szacunków Euromonitora - wydaliśmy w ubiegłym roku rekordową sumę 7,5 miliarda złotych, wciąż zdarza się o niej zapominać.
Przeczytaj także:
Źle działające firmowe strony www odstraszają
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)