Koniunktura konsumencka III 2012
2012-03-26 12:15
W marcu 2012 r. zanotowano różnokierunkowe, ale nieznaczne zmiany nastrojów konsumenckich społeczeństwa - podał Główny Urząd Statystyczny.
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka II 2012
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, pogorszył się w marcu 2012 r. o 0,5 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie –30,3 proc. Poziom tego wskaźnika jest niższy o 1,3 pkt proc. od wyniku z marca poprzedniego roku.Na niewielkie obniżenie wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej wpłynęło głównie pogorszenie ocen zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (o 2,3 pkt proc.) oraz obecnego dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych (o 3,2 pkt proc.).
Poprawiły się wyniki ocen zaistniałych oraz oczekiwanych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (poprawa obydwu ocen po 1,5 pkt proc.). Na podobnym poziomie jak w poprzednich dwóch miesiącach, pozostały oceny oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 0,6 pkt proc. i ukształtował na poziomie –35,9 proc. Wartość tego wskaźnika była jednak niższa niż przed rokiem o 1,8 pkt proc.
Przeczytaj także:
Jakie nastroje konsumentów w listopadzie 2024?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)