Branża PR w mediach II 2005
2005-03-12 00:02
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010
Szóstym badaniem przekazów o branży PR objęto 57 lutowych publikacji i programów. Najwięcej materiałów o public relations to teksty dotyczące rynku PR (28%) – publikacje w tej kategorii dotyczyły m.in. zarobków PR-owców, prognoz oraz zmian branżowych. W lutym 2005 ponownie pojawiło się wyjątkowo dużo materiałów poświęconych lobbingowi, jego definicji i zasadom prowadzenia.Najczęściej temat public relations poruszały media o profilu informacyjnym (52% tekstów) oraz biznesowym (28%). Wśród pism najczęściej podejmujących tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Gazeta Prawna, która zamieściła 8 publikacji. Kolejne miejsca zajmują Press i Gazeta Wyborcza. W lutym odnotowano 19 pojedynczych publikacji (wykres 1). Gazeta Prawna została również medium najczęściej publikującym materiały o PR w ostatnim półroczu (wrzesień 2004 – luty 2005).
Wykres 1. Media publikujące informacje o PR
fot. mat. prasowe
Prawie wszystkie lutowe przekazy o branży PR miały neutralny wydźwięk - 94%; w badanym okresie nie odnotowano żadnej publikacji negatywnie opisującej branżę.
W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 80 przekazów. Z analizy wynika, że w lutym nie ma zdecydowanego lidera wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych osób. Dwukrotnie cytowano: Tomasza Chmielewskiego, Rafała Czechowskiego, Wiesława Gałązkę i Rafała Szymczaka. Spośród firm, organizacji i instytucji w kontekście PR najczęściej wzmiankowano Instytut Monitorowania Mediów, a najczęściej wymienianą w analizowanych przekazach agencją PR był Fleishman-Hillard. Obie firmy wymieniano w kontekście konkursu „PRaktykuj za granicą” (tabele 1 i 2).
fot. mat. prasowe
Tabela 1
fot. mat. prasowe
Tabela 2
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl