Światowy rynek ubezpieczeń 2012
2012-03-29 00:16
Przeczytaj także: Polacy a usługi assistance 2012
Raport wskazuje trzy wyraźne wnioski:- zarządzanie kosztami i wydajnością są krytyczną dźwignią podniesienia wydajności organizacji ubezpieczeniowej,
- ubezpieczyciele wskazują systemy administrowani polisami jako najbliższy priorytet,
- w nadchodzących latach, przeprowadzenie inwestycji w kilku obszarach administrowania polisami jest ważne dla ubezpieczycieli.
Koszty i efektywność są ważnym czynnikiem: mimo, że wysokość składek rośnie na niektórych rynkach, niewielu ubezpieczycieli posiada na tyle silną pozycję konkurencyjną, by móc podnosić składki. Wielu ubezpieczycieli staje więc przed trudnym wyborem, czy różnicować ofertę dla najbardziej wartościowych klientów, czy może skoncentrować sie na niskiej cenie i standaryzacji oferty.
Ubezpieczyciele w innych sektorach niż życiowy (np. Nieruchomości & NW), muszą zapewnić trwałe wyniki w nadchodzących latach. Muszą także zadbać o minimalizację roszczeń, kosztów sprzedaży i innych kosztów operacyjnych. Podstawowy obszar operacyjny - administracja polis - jest obszarem w którym transformacja może zaoferować obniżenie kosztów i korzyści dla klienta.
Administracja polis jest następnym priorytetem obniżenia kosztów i podniesienia wydajności operacyjnej: wielu wiodących ubezpieczycieli przyznaje, że nie mogą w dalszym ciągu polegać na nieelastycznych i starzejących się systemach administracji polisami. Stare systemy blokują dalszą ekspansję biznesową i hamują zdolność do konkurowania na kliento-centrycznym rynku.
Transformacja systemów administracji polisami została uznana za priorytet na kolejne dwa lata, przez zdecydowaną większość europejskich (93%) i północnoamerykańskich ubezpieczycieli (67%). Jedynie w rejonie młodych rynków Azji i Pacyfiku tylko 36% respondentów wskazało, że będzie to priorytetem, ponieważ tamtejsze rynki ubezpieczeniowe zostały otwarte w ostatniej dekadzie, i wiele firm wdrożyło nowoczesne systemy administracji polisami (PA).
„W dobie kryzysu ubezpieczyciele niemogący zwiększyć marż, ani prowadzić ekspansji sprzedaży muszą wykorzystać możliwości tkwiące w aktualizacji systemów administrowani polisami.” mówi Jean Lassignardie, vice prezydent, sprzedaży i marketingu Capgemini’s usług finansowych. “W obecnych trudnych warunkach, postrzegamy modernizację systemów w celu usprawnienia operacji i redukcji kosztów operacyjnych jako jedne z kluczowych priorytetów. Ta sama droga służy do podniesienia wydajności, które ostatecznie prowadzą do lepszej odpowiedzi do rynku na jego potrzeby, zwiększanie satysfakcji klienta i lepszą obsługę polis”.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)