Sprzedaż samochodów II 2005
2005-03-12 00:04
Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów X 2004
W wynikach skumulowanych pierwszą pozycję zajmuje Toyota, której sprzedaż w lutym wyniosła 2.340 sztuk, o 45,6 procent mniej niż przed rokiem, a sumaryczna po dwóch miesiącach - 5.597 sztuk. Drugą pozycję zachowuje Skoda z rezultatem skumulowanej sprzedaży 5.065 aut, o 34 procent mniejszym niż rok wcześniej.Trzecie miejsce wśród najczęściej kupowanych marek należy do Fiata - łączny wynik sprzedaży, uzyskany od początku roku to 4.799 aut, o 59,5 procent mniej niż w ubiegłym roku. W lutym na zakup samochodów włoskiej marki zdecydowało się 2.218 nabywców, o 64,2 procent mniej niż rok wcześniej.
Kolejną lokatę w rankingu popularności zajmuje po dwóch miesiącach roku Renault, który sprzedał 3 823 aut, o 36,5 proc. mniej niż przed rokiem. Piątą lokatę zajął Opel z wynikiem sumarycznej sprzedaży 3.089 aut, spadek o 37,5 procent. Na szóstym miejscu znalazł się Ford, z wynikiem sprzedaży w tym roku wynoszącym 3.035 aut, o 42,3 procent mniej niż przed rokiem.
Następny w kolejności Peugeot uzyskał wynik skumulowany w wysokości 2.448 sztuk (spadek o 43,3 procent). Ósmą pozycję zestawienia zajął Citroen - 1.999 sztuk, spadek o 21,3 procent). Dziewiąte miejsce należy do Volkswagena, który sprzedał 1.954 auta osobowe, o 16,7 procent mniej niż rok wcześniej.
Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, z wynikiem tegorocznej sprzedaży 1.556 aut, o 19,3 procent większym niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku. Honda jest jedyną marką w czołowej dziesiątce o dodatnim wskaźniku zmiany wielkości sprzedaży.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl