Internauci a opinie o produktach
2012-04-03 10:50

Rekomendacja produktów i usług © fot. mat. prasowe
Ponad połowa (64 proc.) internautów deklaruje, że często rekomenduje znajomym produkty i usługi, z których sami korzystają. Jednocześnie tylko 1/4 twierdzi, że nie przywiązuje uwagi do opinii innych użytkowników przy podejmowaniu decyzji zakupowych - wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl.
Przeczytaj także: Opinie internautów a decyzje zakupowe
Dla większości internautów media społecznościowe to m.in. platforma rekomendacji przyjaciołom produktów i usług, z których sami korzystają. Większość (64 proc.) uczestników badania przyznaje, że często poleca je znajomym.„Polecenia online mają konkretną wartość, choć oczywiście różną w zależności od branży. Jest wiele strategii inicjowania takich pozytywnych przekazów – choćby aranżowanie pozytywnych doświadczeń związanych z marką lub tworzenie unikalnego kontentu.” – komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong.
Jak wykazało badanie Think Kong i StudentsWatch.pl, polecanie przez internautów produktów i usług może bardzo silnie przekładać się na sprzedaż. Prawie 75 proc. badanych deklaruje, że przywiązuje dużą wagę do opinii wyrażanych przez innych użytkowników na temat produktów i usług. Tylko, co czwarty internauta deklaruje, że nie przywiązuje wagi do opinii zaczerpniętych z Internetu.
fot. mat. prasowe
Rekomendacja produktów i usług
64 % internautów rekomenduje produkty i usługi
Jednocześnie aż 79 proc polskich internautów uważa serwisy społecznościowe za doskonałe miejsce do promowania towarów. Przeciwnego zdania jest zaledwie, co piąty badany.
Informacje o badaniu
Wyniki są rezultatem większego projektu realizowanego wspólnie przez specjalizującą się w social media marketingu agencję Think Kong oraz portal badawczy StudentsWatch. Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu został opracowany wspólnie przez agencję Think Kong i portal badawczy StudentsWatch.pl.
Przeczytaj także:
Opinie klientów nie do przecenienia
![Opinie klientów nie do przecenienia [© fotogestoeber - Fotolia.com] Opinie klientów nie do przecenienia](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/badania-internautow/Opinie-klientow-nie-do-przecenienia-139114-150x100crop.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
badania internautów, decyzje zakupowe, opinie o produkcie, opinie internautów, opinie konsumentów
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)