E-mail marketing w Polsce
2012-04-12 10:17
Przeczytaj także: Polscy internauci a e-mail marketing
Z badania wynika, że aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych. Najwyższy poziom email marketingu prezentują firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników). Osiągnęły one ogólny wynik na poziomie 69%. Na drugim miejscu znalazły się małe przedsiębiorstwa (11-50 pracowników) z wynikiem 64%. Dużym zaskoczeniem mogą być firmy zatrudniające ponad 250 pracowników, które z wynikiem 60% znalazły się na trzecim miejscu. Listę zamykają mikroprzedsiębiorstwa ze średnim wynikiem 57%.fot. mat. prasowe
Poziom email marketingu wg wielkości firm
Najwyższy poziom email marketingu prezentują firmy w przedziale 51-250 pracowników
Z kolei e-marketing, e-commerce oraz turystyka to branże, które najlepiej radzą sobie w marketingu z wykorzystaniem wiadomości email. O ile branża E-marketing i E-commerce była faworytem, to już wysoki poziom branży turystycznej jest dużym zaskoczeniem. Zresztą podobnie jak sektor nieruchomości, który osiągnął wynik o zaledwie trzy punkty procentowe niższy. Ostatnie miejsce na podium zajęły agencje reklamowe i szeroki sektor technologiczny z wynikiem 62%.
fot. mat. prasowe
Poziom zaawansowania email marketingu wg branż
Najwyższym poziomem email marketingu mogą pochwalić się dwie branże: E-marketing i E-commerce oraz Turystyka
Wyniki badania wskazują na dużą polaryzację wykorzystywanych elementów i stosowanych praktyk. Można wśród nich wyróżnić narzędzia, które cieszą się dużą popularnością a także elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane.
Zdecydowana większość firm dużą uwagę przykłada do procesu budowania listy odbiorców (62%) oraz elementów związanych z dostarczalnością (75%). Natomiast dużo słabsze wyniki osiągnęły bardziej zaawansowane elementy kampanii email marketingowych jak: umieszczanie formularza zapisu do newslettera na Facebooku (40%), wykorzystywanie kampanii reaktywacyjnych (36%), testowanie elementów wiadomości w testach A/B/X (45%) czy wykorzystanie sekwencji wiadomości follow up, aby wzmocnić i podtrzymać zaangażowanie i zainteresowanie odbiorców (46%).
fot. mat. prasowe
Dostarczalność
Ponad 60% respondentów wysyła newslettery regularnie
- Wyniki badania GetResponse pokazują, że kondycja polskiego email marketingu oraz świadomość dostępnych narzędzi rośnie z roku na rok. Email marketing, będący jednym z najtańszych i najbardziej efektywnych kanałów komunikacji online (wskaźnik ROI za rok 2011 wyniósł 4000%), nadal pozwala zarówno małym jak i średnim biznesom budować skuteczną sprzedaż oraz komunikację z obecnym i potencjalnym klientem. Trendy na polskim rynku są bardzo spójne z tym, co obserwujemy na rynku amerykańskim, a marketerzy zdają się mieć bardzo podobne wyzwania. Nadal blisko 20% firm ma problem ze skutecznym dostarczaniem wiadomości email do odbiorców. Oznacza to, że prawie 1/5 klientów nie otrzymuje zamówionych przez siebie komunikatów email marketingowych. Podobnie jest z bardziej zaawansowanymi taktykami pozwalającymi poprawić konwersję: segmentacją, testami A/B/X, etc. „Próg wejścia” jeśli chodzi o korzystanie z tych narzędzi (wiedza, czas implementacji) odstrasza większość branż poza e-commerce oraz turystyką. Co ciekawe, branże, które inwestują zasoby w targetowanie komunikacji i lepsze dopasowanie treści, jednocześnie chwalą się największym zwrotem z prowadzonych działań email marketingowych - komentuje wyniki raportu Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji i Optymalizacji w GetResponse.
Informacje o badaniu
Eksperci email marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, zbadali poziom zaawansowania i skuteczności email marketingu w Polsce. Przeanalizowanych w tym celu zostało 250 różnej wielkości firm z 15 branż. Badanie dotyczyło takich elementów email marketingu jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność czy optymalizacja wysyłanych newsletterów. Badanie zostało przeprowadzone w okresie 16.02 – 05.03.2012 r.
![E-mail marketing: lista odbiorców podstawą sukcesu [© fotogestoeber - Fotolia.com] E-mail marketing: lista odbiorców podstawą sukcesu](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/mailing/E-mail-marketing-lista-odbiorcow-podstawa-sukcesu-129329-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)