Polski rynek m-commerce rośnie najszybciej w Europie
2012-04-21 00:10
Przeczytaj także: M-commerce 2013
Co dalej?
Wnioski płynące z badań są zaskakujące. Firmy nie doceniły wagi reklamy mobilnej - jedynie 10% reklamodawców przygotowało mobilne wersje stron, na które kierowani byli klienci po kliknięciu w banner. - Na tle wszystkich firm „zanox Mobile Performance Barometer” wyróżnia Asos.com jako „mobilnego innowatora”. Tylko ten e-sklep spełniła wszystkie 5 wymaganych kryteriów. Posiada on mobilną stronę, do której kierowani są użytkownicy, kompletną mobilną wersję swojego serwisu, umożliwia przeprowadzanie transakcji mobilnych, a także zaimplementował kody mierzące zanox. Asos.com posiada również aplikacje dla iOS i Androida - informuje Jakub Maj z zanox.
Rewolucja w marketingu i zakupach mobilnych stała się faktem. W Europie przewodzą jej urządzenia spod znaku Apple, choć ich udział systematycznie się zmniejsza. W Polsce wygląda to trochę inaczej, największe udziały ma Android, który stale umacnia swoją pozycję. Warto pamiętać, że rozwój m-commerce ma u nas największe tempo i dzięki temu plasuje nas na pierwszym miejscu w Europie.
Informacje o badaniu
Wyniki badania otrzymano dzięki analizie ponad 1000 programów reklamowych z najważniejszych europejskich rynków. Zaliczają się do nich: Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania, kraje Beneluksu, Skandynawia i Polska, które generują rocznie dziesiątki milionów transakcji. Dane otrzymane dzięki „zanox Mobile Performance Barometer” mogą być uznane za wiarygodne wskaźniki rozwoju oraz zmian w udziałach rynkowych i nawykach konsumentów korzystających z zakupów mobilnych. Dzięki temu „zanox Mobile Performance Barometer” może obrazować rozwój m-commerce. Platforma nie opiera się na prognozach, ankietach i ekspertyzach, lecz na prawdziwych danych liczbowych.

1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)