Zakupy grupowe w Europie Środkowej i Wschodniej
2012-04-25 13:43
Przeczytaj także: Zakupy grupowe Polek
Rosja – siła lokalnych graczy
Gorączka zakupów grupowych ogarnęła również rynek rosyjski. W Rosji jednak, w przeciwieństwie do Polski, segment e-commerce zdominowany jest przez rodzimego gracza – Biglion.ru. Co ciekawe mimo, że szata graficzna serwisu wygląda zupełnie jak Groupon, Biglion.ru zostawia swojego największego międzynarodowego konkurenta daleko w tyle.
Od stycznia do grudnia 2011 roku zasięg BigLion.ru wzrósł o 30 punktów procentowych, co oznacza przyrost o 160 mln nowych użytkowników w czasie dwunastu miesięcy. Popularność serwisu idzie w parze z zaangażowaniem użytkowników – potencjalni konsumenci spędzają na stronie Biglion.ru więcej czasu niż na innych serwisach o podobnej tematyce.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze serwisy zakupów grupowych w Rosji (wg zasięgu)
Od stycznia do grudnia 2011 roku zasięg BigLion.ru wzrósł o 30 punktów procentowych
Łotwa – mały rynek o dużym potencjale
Na łotewskim rynku internetowym działa obecnie około 40 witryn zakupów grupowych. Ich liczba – biorąc pod uwagę niewielki rozmiar rynku – jest imponująca. Zgodnie z wynikami badania gemiusAudience za grudzień 2011 roku, największymi graczami na Łotwie są Perkamkopa.lv. (zasięg na poziomie 9,4%) – serwis związany z miejscowym społecznościowym gigantem Draugiem.lv oraz Citylife.lv (zasięg 8,9%). Na trzeciej pozycji znajduje się portal Cherry.lv (zasięg 7.8%), będący częścią Cherry Media Group – firmy e-commerce, dynamicznie rozwijającej się w regionie bałtyckim.
Warto podkreślić, że właściciel Cherryy.lv połączył się w grudniu 2011 roku z innym znaczącym w regionie CEE graczem – Czech Slevomat Group, tworząc jeden z największych konkurentów Groupon w Europie Środkowej i Wschodniej.
Więcej informacji o rynku e-commerce oraz innych segmentach wirtualnej rzeczywistości w regionie CEE można będzie już niebawem przeczytać w opracowywanym właśnie przez Gemius i IAB Europe raporcie „Do You CEE?”. Premierę raportu zaplanowano na koniec maja 2012.
Przeczytaj także:
Zakupy grupowe zyskują popularność

1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
zakupy grupowe, preferencje zakupowe, serwisy grupowe, portale zakupów grupowych, decyzje zakupowe, zakupy online
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)