Najciekawsze trendy konsumenckie
2012-04-27 11:16
Trendy konsumenckie © scusi - Fotolia.com
Praca nad trendami konsumenckimi, to proces, który nigdy się nie kończy i trudno tu o ostateczne podsumowania. Nie mniej postanowiliśmy opisać zjawiska, które wydają się nam obecnie dominujące i dobrze charakteryzują zarówno konsumenta globalnego jak i polskiego. Millward Brown SMG/KRC i The Futures Co. połączyły swe doświadczenia i zasoby, aby opisać 10 najciekawszych trendów konsumenckich, które można zaobserwować obecnie w Polsce. Przyszłość pokaże, które z nich się utrwalą, a które ulegną modyfikacji.
Przeczytaj także: Polscy konsumenci zmieniają zwyczaje
fot. scusi - Fotolia.com
Trendy konsumenckie
ŻYCIE START-STOP
Współczesne życie jest intensywne, ruchliwe i elastyczne. Poszukujemy sposobów, aby zarządzać jego tempem, złożonością i płynnością. Konsumenci poszukują rozwiązań, które pomagają tak zarządzać swoimi zasobami czasu, energii i informacji, aby dać z siebie jak najwięcej. To z kolei wywołuje dążenie do zatrzymania się w biegu lub nawet czasowe wyłączenie się – fizyczne i mentalne.
POSZUKIWANIE AUTENTYZMU
W świecie masowej produkcji i standaryzacji produktów konsumenci przypisują coraz większą wartość autentyzmowi marek i ich historii. Sprzyja temu homogeniczność globalnej kultury, słabnąca wiara w autorytety, degradacja środowiska oraz podejrzliwość wobec wielkich marek. W rezultacie przykładana jest większa waga do pochodzenia, doświadczenia w produkcji, oraz do opowieści o ludziach, którzy produkt stworzyli. W niepewnych czasach konsumenci pragną upewnienia, poszukują marek, którym mogą zaufać.
ROZWAŻNI KONSUMENCI
Jak nigdy przenikliwi i inteligentni konsumenci podejmują decyzje zakupowe z coraz większą rozwagą. Wartość nie sprowadza się do ceny. W coraz większym stopniu uwzględnia ocenę trwałości, jakości i niezawodności. Ograniczenia finansowe prowadzą do takich nowych wzorów konsumpcji i handlu, jak np. współfinansowanie lub współużytkowanie zakupów.
ŻYCIE W ATMOSFERZE ZAGROŻENIA
fot. mat. prasowe
Tożsamość w trójwymiarze
TOŻSAMOŚĆ W TRÓJWYMIARZE
Wzrastające napięcia związane z tożsamością płciową, pokoleniową i kulturową. Wzmocnienie kobiecości w wymiarze wpływu na społeczeństwo i rynek bywa źródłem konfliktu z żywiołem męskości. Starsze pokolenia, dzięki coraz lepszej opiece medycznej oraz posiadanym środkom finansowym, zmieniają sens starości. I przejmują część tożsamości, która wcześniej była przypisana młodszym generacjom. Jednocześnie wzrasta poczucie pewności, z jaką wyrażamy swoją tożsamość na rozmaite sposoby.
Przeczytaj także:
Najpopularniejsze telewizory 2013
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)