Najciekawsze trendy konsumenckie
2012-04-27 11:16
Przeczytaj także: Polscy konsumenci zmieniają zwyczaje
MAŁA-WIELKA RÓŻNICA
Pragnienie i poczucie odpowiedzialności, aby uczynić świat lepszym, oszczędzając energię i środowisko. Deficyt surowców i marnotrawstwo związane z nadmierną konsumpcją stwarzają wyzwania dla zdrowia naszego i naszej planety. Teraz te wysiłki zyskały dodatkowy praktyczny wymiar - oszczędność. Konsumenci chcą mieć na to wpływ – na miarę swoich możliwości. Im bardziej sami od siebie wymagają, tym więcej oczekują od korporacji.
STEROWANIE DOBROSTANEM
Wzrasta presja otoczenia, aby wziąć większą odpowiedzialność za kierowanie swoim dobrostanem i zdrowiem. System opieki zdrowotnej nie jest w stanie obsłużyć wszystkich potrzeb rosnącej i starzejącej się populacji, a państwo przerzuca ciężar odpowiedzialności na jednostki. Dbałość o zdrowie wykracza poza regularne wizyty u lekarza, przybierając holistyczny charakter, który obejmuje zarówno ciało, jak i ducha. Nauka i technologia podsuwają nowe możliwości na wyciągnięcie ręki. Ale w przypadku zdrowia posiadanie więcej wiedzy i więcej możliwości może też paraliżować.
WSPÓLNOTY SIECIOWE
Podczas gdy wiele tradycyjnych struktur i hierarchii społecznych ulega erozji, idea networkingu nadaje nowy sens życiu społeczności i jednostek. Poczucie łączności i uczestnictwa cechuje się tu wzajemnością. Zwłaszcza na rozwijających się rynkach panuje entuzjazm wynikający z możliwości jakie daje sieć i wspólnota sieciowa. Chociaż Wspólnoty Sieciowe są zasilane technologiami – zwłaszcza penetracją smartphone’ów i innych narzędzi sieciowych - to decyzja o tym, jak integrować życie w realu i życie w sieci należy do ludzi.
POSZUKIWANIE DOZNAŃ
Wzbogacanie codziennego życia przyjemnościami, które stanowią antidotum na presję współczesnego życia. Poszukiwanie doświadczeń, które pociągają za sobą ryzyko lub koszty, zyskuje w kryzysie mniej zwolenników. Wzbogacenie istniejących produktów i usług o nowe doznania zmysłowe stwarza okazję do wzbogacenia konsumenckiego doświadczenia.
WALUTY OSOBISTE
Obietnica wciąż rosnącego dobrobytu odeszła w przeszłość. Zmienia się sens pojęcia sukcesu i tego co w życiu istotne. Także rządy państw poszukują innych miar postępu niż jedynie wskaźniki ekonomiczne. Dobra materialne wciąż mają ogromną siłę przyciągania w rozwijającym się świecie. Status i sukces pozostają ważne, ale tylko wówczas gdy nie towarzyszy im utrata twarzy lub alienacja. Wyłania się nowy zestaw miar, wedle których ludzie oceniają siebie – i chcą być oceniani przez innych.
Przeczytaj także:
Najpopularniejsze telewizory 2013
![Najpopularniejsze telewizory 2013 [© Serg Nvns - Fotolia.com] Najpopularniejsze telewizory 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/badania-konsumentow/Najpopularniejsze-telewizory-2013-133367-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)