Kadra zarządzająca w social media III 2012
2012-04-30 11:42
Bossowie o największej ekspozycji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media II 2012
Czy Piotrowska-Oliwa jest jedyną kobietą w rankingu? Gdzie na skali medialności znajdują się szefowie telekomów i instytucji finansowych? - IMM przeanalizował pod kątem ekspozycji prezesów ponad 3,5 tysiąca publikacji z prasy i internetu.Oliwa wygrywa, ale to szefowie telekomów mają największy udział w mediach
Największy, bo prawie 40-proc. udział w mediach miały w analizowanym czasie wystąpienia szefów firm branży telekomunikacyjnej – głównie Zygmunta Solorza-Żaka, jako szefa Polkomtelu. O Solorzu-Żaku najgłośniej było w kontekście zakupu Ipla przez Cyfrowy Polsat, dzięki czemu klienci Polkomtelu będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty usług telewizyjnych.
fot. mat. prasowe
Bossowie o największej ekspozycji
W kręgu zainteresowań dziennikarzy i internautów był również Maciej Witucki (Orange Polska). Komentował mediom m.in. kwestię rebrandingu TP, cytowano również jego opinię na temat „światłowodu w każdym domu”. Witucki pojawił się także wśród prezesów – wolontariuszy w szkole podstawowej w Warszawie oraz został uhonorowany odznaką Bene Merito. W internecie przypominano również o wyróżnieniu prezesa Platynową Anteną Świata Telekomunikacji.
W pierwszej dziesiątce najbardziej medialnych prezesów obecni są również: Mirosław Godlewski reprezentujący Netię (najszerszym medialnym echem odbiły się informacje o powołaniu Godlewskiego na kolejną 5-letnią kadencję prezesury oraz te mówiące o planach emisji obligacji) oraz Miroslav Rakowski z PTC (komentujący wprowadzenie nowej usługi: MTV Mobile, która powstała dzięki współpracy T-Mobile i MTV).
fot. mat. prasowe
Udział bossów w mediach wg branży
Piotrowska-Oliwa rządzi energetyką też w mediach
W marcu pojawiło się ponad pół tysiąca informacji o Grażynie Piotrowskiej-Oliwie, co stanowi aż 60 proc. całości przekazów poświęconych szefom firm energetycznych. Na drugim miejscu znalazł się Dariusz Lubera z Tauronu, osiągając 20-proc. udział wzmianek w swojej branży.
Zarobki, dywidendy i Facebook w finansach
Najczęściej w kontekście branży bankowej mówiono o Zbigniewie Jagiełło (PKO BP). Nazwisko prezesa pojawiało się głównie na początku miesiąca, w kontekście wyników finansowych banku za czwarty kwartał 2011. Natomiast pod koniec miesiąca Jagiełło zapewniał w mediach, że bank ma zdolność wypłaty dywidendy swoim akcjonariuszom.
Media wiele miejsca poświęciły też Cezaremu Stypułkowskiemu (BRE Bank), najczęściej w kontekście projektu nowego mBanku za 100 mln złotych: Zamierzamy być "Facebookiem finansów", bankiem dla rosnącej grupy adeptów nowych technologii, która już dziś liczy w Polsce milion osób – deklarował prezes w mediach.
Na trzeciej pozycji w rankingu medialnych szefów banków znalazł się Luigi Lovaglio (Pekao), głównie dzięki informacjom o … najwyższej pensji wśród polskich finansistów.
Niezmiennie najpopularniejszym wśród badanych bossów firm ubezpieczeniowych w mediach jest Andrzej Klesyk, szef PZU. W połowie marca media cytowały jego wypowiedzi z konferencji prasowej, m.in. na temat wyników finansowych osiągniętych przez ubezpieczyciela, strategii na kolejne lata, oraz przeznaczenia kilku mld zł na akwizycje.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)