eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaKadra zarządzająca w social media III 2012

Kadra zarządzająca w social media III 2012

2012-04-30 11:42

Kadra zarządzająca w social media III 2012

Bossowie o największej ekspozycji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Powołanie Grażyny Piotrowskiej-Oliwy na stanowisko prezesa PGNiG było według raportu Instytutu Monitorowania Mediów najlepiej wyeksponowanym medialnie wydarzeniem dotyczącym szefów największych polskich firm. Piotrowska-Oliwa wyprzedziła wszystkich mężczyzn i stanęła na czele zarówno spółki gazowniczej, jak i rankingu najczęściej prezentowanych i komentowanych prezesów w Polsce. Z licznych publikacji dowiedzieć się można było nie tylko szczegółów o dotychczasowej karierze pani prezes, ale również tego, że nosi 13- centymetrowe szpilki.

Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media II 2012

Czy Piotrowska-Oliwa jest jedyną kobietą w rankingu? Gdzie na skali medialności znajdują się szefowie telekomów i instytucji finansowych? - IMM przeanalizował pod kątem ekspozycji prezesów ponad 3,5 tysiąca publikacji z prasy i internetu.

Oliwa wygrywa, ale to szefowie telekomów mają największy udział w mediach

Największy, bo prawie 40-proc. udział w mediach miały w analizowanym czasie wystąpienia szefów firm branży telekomunikacyjnej – głównie Zygmunta Solorza-Żaka, jako szefa Polkomtelu. O Solorzu-Żaku najgłośniej było w kontekście zakupu Ipla przez Cyfrowy Polsat, dzięki czemu klienci Polkomtelu będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty usług telewizyjnych.

fot. mat. prasowe

Bossowie o największej ekspozycji

W marcu najwięcej mówiono o Grażynie Piotrowskiej-Oliwie


W kręgu zainteresowań dziennikarzy i internautów był również Maciej Witucki (Orange Polska). Komentował mediom m.in. kwestię rebrandingu TP, cytowano również jego opinię na temat „światłowodu w każdym domu”. Witucki pojawił się także wśród prezesów – wolontariuszy w szkole podstawowej w Warszawie oraz został uhonorowany odznaką Bene Merito. W internecie przypominano również o wyróżnieniu prezesa Platynową Anteną Świata Telekomunikacji.

W pierwszej dziesiątce najbardziej medialnych prezesów obecni są również: Mirosław Godlewski reprezentujący Netię (najszerszym medialnym echem odbiły się informacje o powołaniu Godlewskiego na kolejną 5-letnią kadencję prezesury oraz te mówiące o planach emisji obligacji) oraz Miroslav Rakowski z PTC (komentujący wprowadzenie nowej usługi: MTV Mobile, która powstała dzięki współpracy T-Mobile i MTV).

fot. mat. prasowe

Udział bossów w mediach wg branży

W podziale na branże zwycięża telekomunikacja


Piotrowska-Oliwa rządzi energetyką też w mediach

W marcu pojawiło się ponad pół tysiąca informacji o Grażynie Piotrowskiej-Oliwie, co stanowi aż 60 proc. całości przekazów poświęconych szefom firm energetycznych. Na drugim miejscu znalazł się Dariusz Lubera z Tauronu, osiągając 20-proc. udział wzmianek w swojej branży.

Zarobki, dywidendy i Facebook w finansach

Najczęściej w kontekście branży bankowej mówiono o Zbigniewie Jagiełło (PKO BP). Nazwisko prezesa pojawiało się głównie na początku miesiąca, w kontekście wyników finansowych banku za czwarty kwartał 2011. Natomiast pod koniec miesiąca Jagiełło zapewniał w mediach, że bank ma zdolność wypłaty dywidendy swoim akcjonariuszom.

Media wiele miejsca poświęciły też Cezaremu Stypułkowskiemu (BRE Bank), najczęściej w kontekście projektu nowego mBanku za 100 mln złotych: Zamierzamy być "Facebookiem finansów", bankiem dla rosnącej grupy adeptów nowych technologii, która już dziś liczy w Polsce milion osób – deklarował prezes w mediach.

Na trzeciej pozycji w rankingu medialnych szefów banków znalazł się Luigi Lovaglio (Pekao), głównie dzięki informacjom o … najwyższej pensji wśród polskich finansistów.

Niezmiennie najpopularniejszym wśród badanych bossów firm ubezpieczeniowych w mediach jest Andrzej Klesyk, szef PZU. W połowie marca media cytowały jego wypowiedzi z konferencji prasowej, m.in. na temat wyników finansowych osiągniętych przez ubezpieczyciela, strategii na kolejne lata, oraz przeznaczenia kilku mld zł na akwizycje.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: