Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
2012-05-11 10:37
Przeczytaj także: Reklama wielkoformatowa w 2011 r.
- Odzież i dodatki – inwestycje całego sektora spadły o 20,6% - z 3,95 mln zł do 3,13 mln zł. Istotnym czynnikiem jest bardzo duże zmniejszenie liczby aktywnych reklamodawców – z 29 do 19. W efekcie zmian udział sektora w rynku wyniósł 15,2% w I kwartale 2012 roku;
- Motoryzacja – sektor zmniejszył inwestycje reklamowe aż o 47,6%. Spadek był w większości wygenerowany przez brak aktywności reklamowej aż trzech dużych reklamodawców: Toyoty, Nissana oraz Peugeota. Skala spadku została zmniejszona przez wzrost nakładów na promocję marek Hyundai oraz KIA. Całkowita liczba reklamodawców spadła z 14 do 9;
- Telekomunikacja – inwestycjom w sektorze towarzyszyły istotne zmiany, między innymi zwiększyła się z 6 do 8 liczba aktywnych reklamowo firm. Istotne kwoty zostały zainwestowane przez firmy Nokia i Orange. Po stronie spadkowej należy odnotować brak aktywności reklamowej firmy T-Mobile, która do niedawna należała do największych reklamodawców na rynku reklamy wielkoformatowej;
- Podróże i turystyka – głównym czynnikiem wzrostu znaczenia sektora jest pojawienie się nowego gracza – OLT Express.
W ujęciu globalnym należy zauważyć, iż I kwartale 2011 roku z możliwości reklamowy wielkoformatowej skorzystało 132 firmy. Rok później liczba takich firm było 134. Średni kwartalny budżet reklamowy w I kwartale 2012 roku wyniósł 154 061 zł, co daje wzrost o 3,2% w porównaniu z tym samym kwartałem rok wcześniej.
Lista 10 największych reklamodawców uległa bardzo istotnym przetasowaniom. W zestawieniu pojawiły się nowe firmy, jak i wypadli reklamodawcy wcześniej zajmujący kluczowe pozycje w tabeli nr 3.
fot. mat. prasowe
Lista 10 największych reklamodawców w I kwartale 2012 roku
Największym reklamodawcą jest OLT Express
Dla pełniejszego obrazu na koniec I kwartału 2011 roku pierwsze miejsce w tabeli zajmowała PTC, drugie TVN a trzecie, podobnie jak w 2012 roku - Hyundai. UIP rok temu było na pozycji 5, H&M – 7. Największy reklamodawca w I kwartale tego roku dopiero rozpoczął swoją działalność jednocześnie bardzo inwestując w reklamę na wielkim formacie.
Rynek reklamy wielkoformatowej - wymiar geograficzny
Zmiany na poziomie aktywności sektorowej, jak i poszczególnych firm miały przełożenie na zmiany wartości inwestycji na poszczególnych rynkach. Najważniejszą zmianą w I kwartale jest spadek udziału rynku warszawskiego w inwestycjach.
W I kwartale 2012 roku rynek stołeczny uzyskał udział 46,1%, rok wcześniej ten udział przekraczał poziom 50%. Rynki, które zyskały to przede wszystkim Wrocław oraz Łódź, w mniejszym stopniu Poznań oraz Trójmiasto.
Szczegółowe szacunki wartości ilustruje tabela poniżej.
fot. mat. prasowe
Wydatki na kampanie wielkoformatowe w poszczególnych miastach
Rynek warszawski niezmiennie pozostaje głównym rynkiem
![Reklama wielkoformatowa 2012 r. Reklama wielkoformatowa 2012 r.](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Reklama-wielkoformatowa-2012-r-112966-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)