eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama wielkoformatowa I-III 2012 r.

Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.

2012-05-11 10:37

Przeczytaj także: Reklama wielkoformatowa w 2011 r.


Rynek warszawski niezmiennie pozostaje głównym rynkiem. Spadek wartości inwestycji to efekt zmniejszenia liczby aktywnych reklamodawców – z 60 do 56. Równocześnie średni budżet aktywnych reklamowo firm wzrósł z 165 606 złotych do 170 127 złotych.

Drugi pod względem wielkości rynek krakowski odnotował istotne zwiększenie liczby reklamodawców (z 25 do 29). Towarzyszył temu jednak spadek łącznej kwoty inwestycji aż o 11,8%.

Wrocław umacnia się na trzecim miejscu pod względem wielkości inwestycji. Wartość inwestycji wzrosła aż o 36,8%. Równocześnie liczba aktywnych reklamodawców wrosła z 24 do 30.

Rynek poznański uzyskał dobry wynik wzrastając o 14,8%. Wartość całego poznańskiego ryku wzrosła z 1,72 mln zł do 1,98 mln zł. Towarzyszył temu spadek liczby aktywnych reklamodawców z 36 do 31.

Rynek trójmiejski uzyskał równie dobry wynik wzrostu osiągając 19% (wzrost z 1,60 mln zł do 1,90 mln zł). Liczba aktywnych reklamodawców wzrosła do 24 (z 22 rok wcześniej).

fot. mat. prasowe

Kampania Air Berlin

Kampania Air Berlin w Gdańsku na budynku Zieleniak


Rynek reklamy wielkoformatowej w Katowicach wzrósł w I kwartale 2012 o 13,5% (do 1,37 mln zł). Liczba aktywnych reklamodawców wzrosła z 15 do 18.

Rynek łódzki był najszybciej rosnącym rynkiem w analizowanym okresie. Wzrost wyniósł 39%. Co więcej, tak wysoki wzrost został osiągnięty przy całkowitym spadku liczby reklamodawców – z 21 do 18. W latach poprzednich kampanie ogólnopolskie odbywały się zazwyczaj bez udziału miasta Łódź, ta tendencja zmieniła się w I kwartale tego roku.

Rynek reklamy wielkoformatowej - wymiar cenowy

I kwartał 2012 roku charakteryzuje się wyłamaniem z trendu wzrostu średnich cen transakcyjnych. W tym okresie średnia cena wyniosła 51 870 zł, co oznacza, że średnia cena transakcyjna spadła o 8,7%.

Rok wcześniej cena ta wynosiła 56 814 zł. Co ciekawe, średnia cena transakcyjna w 2010 roku wynosiła 50 146 zł, co w efekcie pokazuje, że w okresie 2 lat wzrost cen wyniósł 3,4%.

fot. mat. prasowe

Kampania Volkswagen

Kampania Volkswagen na budynku CH Arkady we Wrocławiu


Kluczowe znaczenie dla ogólnego wzrostu cen transakcyjnych ma przede wszystkim zmieniająca się struktura wykorzystywanych nośników na korzyść bardziej prestiżowych miejsc reklamowych.

Rynek reklamy wielkoformatowej - wymiar jakościowy

I kwartał 2012 roku to okres zmian na poziomie struktury wykorzystywanych nośników wielkoformatowych. Główny kierunek to zwiększanie udziału nośników lokalizowanych w mniej prestiżowych lokalizacjach. Efektem tego właśnie był istotny spadek średniej ceny transakcyjnej.

Udział lokalizacji Super Premium oraz Premium zmniejszył się na rzecz lokalizacji typu Standard, a ich udział w budżetach zwiększył się z 38,2% do 45,2%. Towarzyszył temu niewielki wzrost średniej ceny w segmencie Standard (o 1,1%).

Podobny trend, aczkolwiek na mniejszą skalę, dotyczył położenia nośników. Wzrósł udział budżetów lokowanych w strefie C (obrzeża miast), kosztem przede wszystkim nośników ze strefy A (centrum miast).

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: