Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
2012-05-11 10:37
Przeczytaj także: Reklama wielkoformatowa w 2011 r.
Wbrew trendom spadku wydatków na lokalizacje prestiżowe i leżące w centralnych punktach miast - zwiększył się udział największych nośników kosztem najmniejszych powierzchni reklamowych.
Strukturę rynku ze względu na parametry jakościowe pokazują tabele poniżej.
fot. mat. prasowe
Struktura liczbowa i wartościowa wykorzystanych nośników pod względem klasy lokalizacji
Najważniejszym trendem jaki ilustruje powyższa tabela jest wzrostu liczby sprzedanych miesięcznie nośników w klasie Standard, a co za tym idzie znaczny wzrost wartości sprzedaży nośników w tej klasie z 7,52 mln zł do 9,32 mln zł (aż o 23,88%).
Kolejna tabelka ilustruje znaczący wzrost sprzedanych nośników na obrzeżach miast pociągający za sobą zmianę o 37,29% wartości netto z 2,38 mln zł w I kwartale 2011 roku względem 3,27 mln zł rok później.
fot. mat. prasowe
Liczba i wartość wykorzystanych nośników pod względem położenia
W I kwartale br. największy wzrost pod względem ilości zakupionych nośników i wartości tej sprzedaży odnotowały nośniki powyżej 500m2 (tabela nr 7).
fot. mat. prasowe
Liczba wykorzystanych nośników wg wielkości powierzchni reklamowej
Zaprezentowane w tej części wyniki bazują na liczbie wykorzystanych powierzchni reklamowych w analizowanym okresie z uwzględnieniem cyklu miesięcznego. Innymi słowy: prezentowane wartości to zsumowana liczba powierzchni reklamowych w poszczególnych miesiącach.
Szczegółowe wyjaśnienie powyższych pojęć:
- klasa lokalizacji: Super Premium – lokalizacja łączy w sobie wszystkie cechy idealnego nośnika, tj. wielkość, widoczność, położenie w mieście i względem ruchu, liczbę generowanych kontaktów; Premium – lokalizacja łącząca w sobie minimum dwie ww. cechy; Standard – pozostałe;
- położenie lokalizacji: strefa A – centralne punkty miast; strefa B – bezpośrednie sąsiedztwo centralnych punktów miast, w promieniu 1 kilometra; strefa C – pozostałe;
- wielkość lokalizacji: mała – do 200 m2; średnia – 200-500 m2; duża – powyżej 500 m2.
fot. mat. prasowe
Kampania H&M
Informacje o badaniu
Dane wykorzystywane w analizach są gromadzone w sposób ciągły przez sieć monitorującą należącą do CAM Media. Osoby prowadzące monitoring raportują fakty każdej ekspozycji wielkoformatowej w siedmiu największych miastach Polski. Lista miast, w których prowadzony jest stały monitoring ekspozycji reklam wielkoformatowych obejmuje: Warszawę, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Poznań, Katowice, Łódź. Monitoringiem objętych jest 280 lokalizacji wielkoformatowych.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)