eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjePinterest wzbudza emocje

Pinterest wzbudza emocje

2012-05-14 13:28

Pinterest wzbudza emocje

Pinterest wzbudza emocje © Thomas Bethge - Fotolia.com

Od dawna nie było serwisu internetowego, który swoim sukcesem wzbudziłby tyle emocji co Pinterest. To powiew świeżości na scenie zdominowanej przez dobrze znane nam firmy - Facebook, Google czy Twitter.

Przeczytaj także: Pinterest czy Twitter - która platforma jest lepsza dla biznesu?

Ideą serwisu Pinterest jest połączenie ludzi poprzez rzeczy, które ich interesują. Serwis umożliwia dodawanie ulubionych przedmiotów (pins) w wersji wizualnej, czyli zdjęć lub wideo, które znajdujemy w internecie lub mamy w naszych zasobach. Ważnym elementem tego procesu jest komponowanie ich w kolekcje (tzw. boards). Istotnym elementem Pinteresta jest też to, że wszystkie obiekty, które znajdują się na profilach użytkowników, linkują bezpośrednio do źródła, czyli np. do strony produktu w sklepie.

Społecznościowa dystrybucja

Użytkownicy, którzy rejestrują się w usłudze, wykorzystują do tego swoje konta z serwisów społecznościowych (Facebook lub Twitter), co w łatwy sposób umożliwia odnalezienie znajomych, którzy są już tutaj zarejestrowani. Połączenia między użytkownikami w serwisie są asymetryczne, innymi słowy mogą oni mieć wiele ob.serwujących, choć sami niekoniecznie muszą odwzajemniać te uczucia. Pinterest posiada wysublimowane możliwości ob.serwowania tego, co dzieje się w serwisie. Można śledzić nie tylko całą aktywność wybranych użytkowników, ale selektywnie wybrane kolekcje, które sukcesywnie zostają uzupełniane. Pinterest bardzo efektywnie wykorzystuje możliwości oferowane przez Facebooka i Twittera w ob.szarze dystrybucji komunikatów związanych z dołączeniem do serwisu, śledzeniem użytkowników lub każdej innej czynności.

Kultura obrazu

Pinterest wpisuje się w ogólny trend ekspozycji treści wizualnych, który można zaobserwować wśród portali społecznościowych. Badania dotyczące popularności treści publikowanych przez firmy na Facebooku dowodzą, że wpisy publikowane wraz ze zdjęciem cieszą się największą popularnością wśród społeczności internetowych. Dostrzegł to również sam Facebook i zareagował poprzez lepszą ekspozycję dla zdjęć w aktualnościach oraz profilach firm i użytkowników. To trochę patetyczne, ale internet pokazuje, że obraz mówi więcej niż 1000 słów. Nie trzeba daleko szukać serwisów internetowych, które zbudowały swoją popularność poprzez publikowanie zdjęć, wystarczy spojrzeć na najpopularniejsze, jak Kwejk czy Demotywatory.

fot. Thomas Bethge - Fotolia.com

Pinterest wzbudza emocje

Ideą serwisu Pinterest jest połączenie ludzi poprzez rzeczy, które ich interesują

Kuratorzy treści

Nie doczekaliśmy się jeszcze w Polsce rodzimego odpowiednika dla sformułowania „content curation”. W zalewie ogromnej ilości informacji w sieci coraz częściej zwracamy się do tzw. kuratorów treści, którzy potrafią odnaleźć to, co ciekawe, uporządkować i nadać temu kontekst, aby na końcu podzielić się tym w ostatecznej formie z odbiorcami. Kuratorzy treści są podobni do kuratorów wystaw, którzy organizują wystawy jako pewne koncepty i intelektualne całości. Aktywni użytkownicy Pinteresta to kuratorzy treści w obszarze swojej tematyki, czyli np. design, moda, fitness, technologie czy podróże. Pinterest jest atrakcyjny i pozwala święcić tryumfy dzięki takim aktywnym użytkownikom stanowiącym niewielki procent osób odwiedzających serwis.

Pinterest jest kobietą

Od dawna wiemy, że przeciętny internauta jest kobietą. Kobiety są najbardziej zaangażowanymi użytkownikami ogólnotematycznych serwisów społecznościowych. Na domiar tego jest ich w internecie po prostu więcej niż mężczyzn. Nie ma to specjalnego odzwierciedlenia wśród coraz to nowych, „gorących” startupów internetowych. Twórcy Pinterest najwyraźniej to zauważyli. Wygląd serwisu oraz dobór kategorii jest dopasowany bardziej do zainteresowań kobiet niż mężczyzn. W lutym 2012 roku kobiety stanowiły 82 proc. aktywnych użytkowników Pinteresta. Ma to odzwierciedlenie w firmach, które inwestują swoje zasoby w działania marketingowe w tym serwisie. Jedną z najpopularniejszych marek na Pintereście jest Etsy, sklep internetowy agregujący sprzedawców produktów wykonywanych w sposób tradycyjny. Etsy to nie tylko jeden z najchętniej śledzonych profili firm w serwisie, ale pierwsze w kolejności źródło, z którego użytkownicy dodają najwięcej nowych przedmiotów do serwisu, wyprzedzając taką potęgę jak Amazon. O tym, że Pinterest jest kobietą, mogą świadczyć też inne marki, które znalazły się w pierwszej dziesiątce najczęściej pinowanych. Są wśród nich serwisy takie jak Polyvore.com czy MarthaStewart.com.

 

1 2

następna

oprac. : Dawid Pacha / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: