eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMarketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012

2012-05-14 13:38

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Punktacja najnowszej 11 edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych potwierdza dynamiczny rozwój większości sieci detalicznych. W Top 10 aż osiem sieci podwyższyło swoje notowania, a tylko hipermarkety Carrefour i Auchan zanotowały regres. Liderem pozostała Biedronka (80,25 pkt.), która nadal posiada nieznaczną przewagę nad hipermarketami Tesco (79,78 pkt.). Na trzecim miejscu podium są nadal hipermarkety Carrefour (75,64 pkt.), jednakże obniżenie notowań o niemal dwa punkty grozi w kolejnych edycjach utratą tej pozycji na rzecz Lidla (74,83 pkt.). Carrefour wyraźnie skoncentrował swoją aktywność na rozwoju sieci franczyzowej Carrefour Express (60,48 pkt.), jakby zapominając, że jego przyszłość w Polsce zależy przede wszystkim od pozycji rynkowej własnych hipermarketów.

Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych I 2012

fot. mat. prasowe

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych - logo

W Top 10 pojawiła się sieć Netto (72,60 pkt.), która po okresie aktywnego rozwoju na zachodzie Polski coraz częściej lokuje nowe sklepy w centrum i na północy kraju. Sprawność organizacyjna tej duńskiej sieci i jej nowatorskie akcje promocyjne pozwalają prognozować jej dalszy dynamiczny rozwój na polskim rynku.

fot. mat. prasowe

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych TOP 30

Na szczycie rankingu triumfuje Biedronka


fot. mat. prasowe

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych TOP 30 cd.

16 miejsce zajęły Delikatesy Centrum


W formacie supermarketów liderem jest Intermarché (73,17 pkt.), przed Tesco (72,73 pkt.) i Polomarketem (71,43 pkt.). W tej kategorii większość sieci poprawiła swoje wyniki, przy czym największą dynamikę wzrostu zanotowała sieć supermarketów delikatesowych Alma Market (66,70 pkt. - wzrost o 3,38 punktu). Dzięki konsekwentnym działaniom modernizacyjnym i skutecznej promocji firma wyraźnie wyszła na prostą po okresie wyraźnego regresu spowodowanego stagnacją gospodarczą w Polsce.

fot. mat. prasowe

Hipermarkety i supermarkety

Wśród hipermarketów wygrywa Tesco


Interesującym zjawiskiem w ostatnich miesiącach jest rosnąca pozycja sieci partnerskich stanowiących atrakcyjną alternatywę dla handlowców, którzy nie chcą prowadzić samodzielnej działalności handlowej, ale też nie odpowiada im formuła franczyzowa. Intermarché utrzymała silną siódmą pozycję w łącznym rankingu, a Top Market zanotował wzrost o ponad 2 punkty (57,01 pkt.). W obecnej edycji zadebiutowała również sieć partnerska małych i średnich sklepów Chorten (50,42 pkt.), która w ciągu ostatniego roku urosła z 50 do ponad 140 placówek.

fot. mat. prasowe

Dyskonty i sklepy convenience

Wśród dyskontów palmę pierwszeństwa dzierży Biedronka


 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: