Kadra zarządzająca w mediach II 2005
2005-03-23 00:08
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media II kw. 2011
Mimo poważnych zmian związanych z Zarządem PTC oraz doniesień o działalności Elektrimu, Piotr Nurowski, zwycięzca lutowego rankingu bossów, był najczęściej opisywany przez media w kontekście wyboru na prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Łącznie o Nurowskim ukazało się 118 publikacji, w tym: 90 neutralnych i 28 pozytywnych. Dotychczasowy lider rankingu, Igor Chalupec z PKN Orlen, zajął drugie miejsce, a Jan Waga z Kulczyk Holding - trzecie. Chalupca wzmiankowano zwykle w kontekście planów PKN Orlen na najbliższe lata, a Wagę - w związku z jego zeznaniami przed komisją śledczą ds. PKN Orlen.Instytut Monitorowania Mediów zbadał w lutym 2005 roku 515 materiałów z prasy, radia i telewizji. Zawierały one wypowiedzi szefów firm lub inne przekazy o nich. W rankingu bossów opartym na wskaźniku oceny oraz w zestawieniu przygotowanym według wskaźnika oceny i ekwiwalentu reklamowego pierwsze miejsce zajął również Piotr Nurowski z Elektrimu. Najwięcej negatywnych przekazów medialnych ukazało się o Wiktorze Błądku, prezesie KGHM oraz Pedro Silvie, prezesie Jeronimo Martins.
fot. mat. prasowe
Raport „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista 50 szefów firm została przygotowana w oparciu o aktualną listę 500 największych przedsiębiorstw stworzoną przez Rzeczpospolitą w 2004r.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl