Rynek poligraficzny w Polsce 2012
2012-05-16 10:03
Przeczytaj także: Rynek poligraficzny w Polsce
Mocne strony sektora
W tegorocznej edycji badania po raz pierwszy przeprowadzono analizę SWOT polskiego sektora poligraficznego widzianą oczami przedsiębiorców. Jako mocne strony wskazano dostęp do know-how oraz nowoczesnej technologii, dostępność papieru i innych materiałów, a także kwalifikacje kadry.
Z przeprowadzonych badań wynika, że blisko co czwarty pracownik zakładów poligraficznych w Polsce posiada wykształcenie wyższe lub poligraficzne. Relatywnie najwięcej wykwalifikowanych pracowników można znaleźć w przypadku mikroprzedsiębiorstw: odpowiednio 33% pracowników z wykształceniem wyższym, a 29% – z wykształceniem poligraficznym – zauważa Jacek Bajger, Partner w firmie doradczej KPMG.
fot. mat. prasowe
Analiza SWOT sektora poligraficznego w Polsce
Za słabe strony uznano natomiast koszty materiałowe, poziom marży oraz koszty zakupu i serwisu urządzeń. Szansą dla polskiego sektora poligraficznego są popyt na usługi poligraficzne za granicą, popyt na usługi poligraficzne w kraju oraz rozwój cyfrowych nośników informacji. Przedsiębiorcy dostrzegają zagrożenie w wymogach i regulacjach prawno-administracyjnych, rozwoju mediów elektronicznych oraz sytuacji gospodarczej na świecie.
Przeczytaj także:
Jak się miewa polska poligrafia?
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
poligrafia, drukowanie, druk cyfrowy, sitodruk, rynek poligraficzny, badania przedsiębiorców
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)